PAZ5904 Pazarlamada Güncel KonularBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PAZ5904 Pazarlamada Güncel Konular Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURÇAK PERKER
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. YUSUF CAN ERDEM
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Pazarlama alanındaki çalışmalarda doğru soruları sorabilme, doğru yöntemleri izleyerek doğru sonuçlara ulaşabilme, niteliksel veya niceliksel araştırmaları planlayabilme, soru formlarını hazırlayabilme, verileri kodlama, analiz etme ve bunları raporlayabilme becerilerinin artırılmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Bu dersi tamamlayan öğrenci, pazarlama araştırmasında bulunmayı, ne tür bilgiler sağlayabilceğini ve pazarlama yönetiminde ne şekilde kullanıldığını tanımlar.
II. Bu dersi tamamlayan öğrenci, çeşitli araştırma yöntemlerini tanımlayabilecek ve yorumlayabilecek.
III. Bu dersi tamamlayan öğrenci, güncel pazarlama problemlerinde hangi pazarlama araştırması yönteminin uygun olacağına karar verebilecektir.
IV. Bu dersi tamamlayan öğrenci, temel ölçümleme teknikleri, veri toplama yöntemleri ve gerçek dünyada bir pazarlama araştırması projesini tasarlayıp uygulayabilecektir.

Dersin İçeriği

Dersin kapsamında, pazarlamanın gelişimi, pazarlama çevresi, tüketici davranışları, hedef kitle belirleme, ürün geliştirme, fiyatlandırma, dağıtım ve iletişim stratejileri gibi konular incelenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yönetimsel Karar Alma Süreçlerinde Pazarlama Araştırmasının Rolü Pazarlama Araştırması Etiği
2) Uluslararası Pazarlama
3) Küresel Pazarlama
4) Küresel Pazarlamada Rekabetçi Üstünlük
5) Küresel Pazarlama İletişimi
6) Küresel Pazarlama Kanalları
7) Ara Sınav
8) Ülke ve Sektör Bazında Marka ve Ürün Kararları
9) Veri Tabanlı Pazarlama
10) Pazarlama Karması Yönetimi ve Stratejileri
11) Hizmet Pazarlama
12) Tüketici Davranışları
13) Rekabet Stratejileri
14) Güncel Pazarlama Sorunları ve Makaleleri Tartışma Analizi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Powerpoint sunumlar. Powerpoint slides
Sektorden konusmacilar, speakers from the sector
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 13 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi,
2) İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek,
3) İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması,
4) Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi,
5) Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi,
6) İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek,
7) Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek,
8) Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak,
9) Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek,
10) İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek,