İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5953 | İş Etüdü ve Performans Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURÇAK VATANSEVER DURMAZ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA Dr. ŞAFAK ÖZ Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN Doç. Dr. DUYGU KIZILDAĞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Bu ders, önemli bir yönetim aracı olan “Performans Yönetim Sistemi” (PYS) uygulaması ile ilgili detaylı bilgiler vermeyi amaçlamaktadır. Ders, PYS ile ilgili farklı yaklaşımları sunmanın ötesinde, farklı şirketlerden konuk konuşmacı olarak davet edilen İK yöneticilerinin, kendi deneyimlerini öğrenciler ile paylaşmasını da sağlayacaktır. İş etüdü ve iş değerlendirmesi ve bunların PYS bağlantısı da ders içinde incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bu dersi tamamlayan öğrenci, performans yönetimi sisteminde uygulamalı detaylı bilgilere sahip olacaktır. II. Bu dersi tamamlayan öğrenci, şirketlerdeki insan kaynakları yöneticiliği ile ilgili detaylı bilgiye sahip olacaktır. III. Bu dersi tamamlayan öğrenci, iş etüdü ve değerlendirmesi ile ilgili detaylı bilgiye sahip olacaktır. |
İnsan Kaynaklarına Giriş Performans Yönetimi Kavramı ve Sistemi Performans Yönetimi Sistemi Yöntemleri Performans yönetimi sisteminin örgüt yönetimine etkisi Performans Yönetimi ve Denetlemesi Performans yönetimi sisteminin diğer İK süreçleri ile ilişkisi Performans yönetimi sürecinde yapılana yanlışlıklar Kariyer Yönetimi İş Etüdü |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnsan Kaynaklarına Giriş | |
2) | Performans Yönetimi Kavramı ve Sistemi | |
3) | Performans Yönetimi Sistemi Yöntemleri | |
4) | Performans yönetimi sisteminin örgüt yönetimine etkisi - I | |
5) | Performans yönetimi sisteminin örgüt yönetimine etkisi - II | |
6) | Konuk Konuşmacı | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Performans Yönetimi ve Denetlemesi | |
9) | Performans yönetimi sisteminin diğer İK süreçleri ile ilişkisi | |
10) | Performans yönetimi sürecinde yapılan yanlışlıklar | |
11) | Kariyer Yönetimi | |
12) | Kariyer Yönetimi | |
13) | İş Etüdü-I | |
14) | İş Etüdü-II | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | İşletmelerde Performans Yönetimi Cavide Uyargil, Arıkan yayınları |
Diğer Kaynaklar: | İnsan Kaynakları Yönetimi Müge Leyla Yıldız, Şadi Can Saruhan Beta Yayınevi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 13 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 81 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
8) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
10) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
11) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
14) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |