ISL5951 Eğitim ve GeliştirmeBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5951 Eğitim ve Geliştirme Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURÇAK VATANSEVER DURMAZ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA
Prof. Dr. CANAN ÇETİN
Dr. Öğr. Üyesi UMUT EROĞLU
Doç. Dr. DUYGU KIZILDAĞ
Öğ.Gör. MUHAMMED VEFA ARIKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere, örgütlerdeki eğitim ve geliştirme fonksiyonu ile ilgili bilgi sağlamaktır.
Bu fonksiyon; eğitim ve geliştirme ihtiyacının belirlenmesinden, ilgili aktivitelerin kontrolüne kadar, kendisi ile ilgili eylemlerden oluşacak tüm döngüyü kapsayacak şekilde, günümüzün küresel pazarında yer alan işletmeleri temel alan bir sistem yaklaşımı çerçevesinde incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Bu dersi alan öğrenciler öncelikle
örgütlerdeki eğitim ve geliştime fonksiyonlarını yakından tanıyacaklardır.
II. Bu dersi alan öğrenciler, dönem sonunda;
çalışan eğitim ve geliştirme ihtiyaçlarının belirlenmesi, bu ihtiyaçlara uygun eğitim ve geliştirme programlarının tasarımı, eğitim ve geliştirme ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunlar ve bunların çözümleri, eğitim ve geliştirme faaliyetlerine yapılan yatırımların ve uygulama sonucunda elde edilen maliyet kazanımlarının karşılaştırmalı değerlendirilmesi konularına hakim olacak ve böylece etkin bir eğitim ve geliştirme planı hazırlayacak yetkinliğe ulaşacaklardır.

Dersin İçeriği

İnsan kaynaklari yönetimine giriş
Eğitim ve geliştirme konusuna giriş
Stratejik eğitim ve geliştirme
İhtiyaç belirleme
Öğrenme – eğitim ve geliştirme programi tasarlama
Eğitimin transferi
Eğitim ve geliştirme planinin değerlendirilmesi
Çalişan geliştirme
Geleneksel eğitim ve geliştirme yöntemleri
Eğitim ve geliştirme yöntemlerinde yeni teknolojilerin kullanilmasi
Eğitim ve geliştirme fonksiyonun geleceği
Proje sunumları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje sunumları project presentations
1) İnsan kaynaklari yönetimine giriş kitap
2) Eğitim ve geliştirme konusuna giriş kitap
3) Stratejik eğitim ve geliştirme kitap
4) İhtiyaç belirleme kitap
5) Öğrenme – eğitim ve geliştirme programi tasarlama kitap
6) Eğitimin transferi kitap
7) ara Sınavı .
8) Eğitim ve geliştirme planinin değerlendirilmesi kitap
9) Çalişan geliştirme kitap
10) Geleneksel eğitim ve geliştirme yöntemleri kitap
11) Eğitim ve geliştirme yöntemlerinde yeni teknolojilerin kullanilmasi kitap
12) Eğitim ve geliştirme fonksiyonun geleceği kitap
13) Proje sunumları project presentations
14) Proje sunumları project presentations
15) Final Sınavı .

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:  Raymond A. NOE, İnsan Kaynaklarının Eğitim ve Gelişimi, 1.Bası, (Çev. Canan ÇETİN), İstanbul: Beta Yayınları, 2007.
 Raymond A. NOE, Employee Training & Development, New York: Irwin/McGraw-Hill, 1999.
Diğer Kaynaklar: Training in Organizations, Needs Assesment, Development, and Evaluation Irwin L. Goldstein, Brooks & Cole pub. Monterey, California, 2001

Organizasyonlarda Etkili Öğrenme Stratejileri, Doç. Dr. Pınar Tınaz, MESS Yayın No: 334, 2000.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 96
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 54
Ara Sınavlar 1 6
Final 1 2
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. 3
2) Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. 4
3) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. 5
4) Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. 3
5) Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. 4
6) Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. 4
7) Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. 3
8) Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. 5
9) Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. 4
10) Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. 5
11) Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. 4