MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5951 | Eğitim ve Geliştirme | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURÇAK VATANSEVER DURMAZ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA Prof. Dr. CANAN ÇETİN Dr. Öğr. Üyesi UMUT EROĞLU Doç. Dr. DUYGU KIZILDAĞ Öğ.Gör. MUHAMMED VEFA ARIKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere, örgütlerdeki eğitim ve geliştirme fonksiyonu ile ilgili bilgi sağlamaktır. Bu fonksiyon; eğitim ve geliştirme ihtiyacının belirlenmesinden, ilgili aktivitelerin kontrolüne kadar, kendisi ile ilgili eylemlerden oluşacak tüm döngüyü kapsayacak şekilde, günümüzün küresel pazarında yer alan işletmeleri temel alan bir sistem yaklaşımı çerçevesinde incelenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bu dersi alan öğrenciler öncelikle örgütlerdeki eğitim ve geliştime fonksiyonlarını yakından tanıyacaklardır. II. Bu dersi alan öğrenciler, dönem sonunda; çalışan eğitim ve geliştirme ihtiyaçlarının belirlenmesi, bu ihtiyaçlara uygun eğitim ve geliştirme programlarının tasarımı, eğitim ve geliştirme ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunlar ve bunların çözümleri, eğitim ve geliştirme faaliyetlerine yapılan yatırımların ve uygulama sonucunda elde edilen maliyet kazanımlarının karşılaştırmalı değerlendirilmesi konularına hakim olacak ve böylece etkin bir eğitim ve geliştirme planı hazırlayacak yetkinliğe ulaşacaklardır. |
İnsan kaynaklari yönetimine giriş Eğitim ve geliştirme konusuna giriş Stratejik eğitim ve geliştirme İhtiyaç belirleme Öğrenme – eğitim ve geliştirme programi tasarlama Eğitimin transferi Eğitim ve geliştirme planinin değerlendirilmesi Çalişan geliştirme Geleneksel eğitim ve geliştirme yöntemleri Eğitim ve geliştirme yöntemlerinde yeni teknolojilerin kullanilmasi Eğitim ve geliştirme fonksiyonun geleceği Proje sunumları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Proje sunumları | project presentations |
1) | İnsan kaynaklari yönetimine giriş | kitap |
2) | Eğitim ve geliştirme konusuna giriş | kitap |
3) | Stratejik eğitim ve geliştirme | kitap |
4) | İhtiyaç belirleme | kitap |
5) | Öğrenme – eğitim ve geliştirme programi tasarlama | kitap |
6) | Eğitimin transferi | kitap |
7) | ara Sınavı | . |
8) | Eğitim ve geliştirme planinin değerlendirilmesi | kitap |
9) | Çalişan geliştirme | kitap |
10) | Geleneksel eğitim ve geliştirme yöntemleri | kitap |
11) | Eğitim ve geliştirme yöntemlerinde yeni teknolojilerin kullanilmasi | kitap |
12) | Eğitim ve geliştirme fonksiyonun geleceği | kitap |
13) | Proje sunumları | project presentations |
14) | Proje sunumları | project presentations |
15) | Final Sınavı | . |
Ders Notları / Kitaplar: | Raymond A. NOE, İnsan Kaynaklarının Eğitim ve Gelişimi, 1.Bası, (Çev. Canan ÇETİN), İstanbul: Beta Yayınları, 2007. Raymond A. NOE, Employee Training & Development, New York: Irwin/McGraw-Hill, 1999. |
Diğer Kaynaklar: | Training in Organizations, Needs Assesment, Development, and Evaluation Irwin L. Goldstein, Brooks & Cole pub. Monterey, California, 2001 Organizasyonlarda Etkili Öğrenme Stratejileri, Doç. Dr. Pınar Tınaz, MESS Yayın No: 334, 2000. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 54 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak | |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | |
3) | Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | 4 |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | 4 |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |