SPOR YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5908 | Spor İletişimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CEM TINAZ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi CEM TINAZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, spor örgütlerinin içinde bulunduğu karmaşık yapıya uygun olarak, paydaşları ile etkin ve doğru şekilde iletişimin nasıl kurulacağının anlatılmasıdır. Bu bağlamda öğrencilere, iletişimin genel unsurları hakkında temel bilgiler verildikten sonra, spor örgütlerinde stratejik iletişim konusuna yoğunlaşılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Kişi örgütünün paydaşlarını doğru şekilde analiz edebilir. Kişi hangi paydaşla, hangi kanal üzerinden, hangi sıklıkla ve ne tarz iletişim kuracağını bilir. Kişi spor sektörünün karmaşık yapısı içerisinde hedef odaklı iletişimin ne şekilde kurulacağını bilir. |
Ticarileşen sporun olumsuz özellikleri – Spora has iletişim ortamı İletişim kavramı – İletişimin unsurları - Kitle iletişimi Örgütsel yapılarına göre farklı nitelikteki spor örgütleri Spor örgütlerinde kurumsal iletişimin farklı boyutları Spor örgütlerinde iletişim departmanı ve Farklı Yapılar Analiz – Planlama – Değerlendirme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Modern Sporun Unsurları ve İletişim Kavramına Giriş | |
2) | Ticarileşen sporun olumsuz özellikleri – Spora has iletişim ortamı | |
3) | Spor Örgütlerinde İletişime Giriş | |
4) | İletişim Yapılarının Organize Edilmesi | |
5) | Spor örgütlerinde iletişim departmanı ve Farklı Yapılar | |
6) | Spor örgütlerinde iletişim planlaması | |
7) | Spor iletişiminde Analiz – Planlama – Değerlendirme | |
8) | Mesele yönetimi ve spor örgütlerinde karşılaşılan meseleler | |
9) | İçsel – dışsal iletişim araçları ve kanalları | |
10) | Spor Örgütlerindeki İletişimle ilişkili riskler ve Risklerin erken tespit edilmesi | |
11) | Spor Örgütlerinde kriz iletişimi | |
12) | Spor iletişiminde küreselleşme: temel meseleler, süreçler ve eğilimler | |
13) | Sporda paydaş analizi ve stratejik iletişim planlaması | |
14) | Spor iletişiminde örnek olay analizi | |
15) | Spor iletişiminde örnek olay analizi | |
16) | Spor iletişiminde örnek olay analizi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Case Studies in Sport Communication EDITED BY ROBERT S. BROWN AND DANIEL J. O’ROURKE III HANDBOOK OF SPORTS AND MEDIA Edited by Arthur A.Raney Jennings Bryant |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 1 | % 0 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 32 |
Proje | 8 | 24 |
Ödevler | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Rapor Teslimi | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor yönetiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
2) | Spor yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Spor yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
4) | Spor yönetimi alnında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
5) | Spor yönetimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | |
6) | Spor yönetimi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |