Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İletişim sistemleri donanımlarının temel yapıları |
|
2) |
S parametreleri ve Smith çizelgeleri ile doğrusal devre analizi |
|
3) |
İletim hattı analizi |
|
4) |
Doğrusallık ve gürültü, arakiplenim bozunumu, RF devrelerinde hassalık. |
|
5) |
RF yükselteçler |
|
6) |
Karıştırıcılar: aktif/pasif karıştırıcı mimarileri, izolasyon, doğrusallık, çevrim kazancı |
|
7) |
Arasınav-1, RF osilatörlerin mimarisi. |
|
8) |
RF osilatörler: voltaj kontrollü osilatörler ve ayarlanabilirlik, faz gürültüsü |
|
9) |
Frekans seçici ağlar ve transformatörler |
|
10) |
Empedans eşleme ve harmonik filtreleme |
|
11) |
Faz kilitlemeli çevrim |
|
12) |
Faz kilitlemeli çevrim uygulamaları |
|
13) |
Arasınav 2, A ve B sınıfı güç yükselteçleri. |
|
14) |
Güç yükselteçleri : C,E, F sınıfı yükselteçler, verimlilik. Dersin genel tekrarı. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
3 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
4 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
3 |
4) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
2 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
1 |
7) |
İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
1 |
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
3 |
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
1 |
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
3 |