EEE4203 Digital Integrated Circuit DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EEE4203 Dijital Entegre Devre Tasarımı Güz
Bahar
3 2 4 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ŞEREF KALEM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Geçerli değil
Dersin Amacı: Bu ders size dijital çip & FPGA tasarım bir bakış verecektir. Bu dijital tasarım ve doğrulama için fiş okuryazarlığını yanı sıra Verilog programlama vurgulamak olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. açıklayın ne bir ne / niçin / nasıl IC, FPGA ve ASIC Akış.
II. Verilog ve temel dijital tasarım ilkelerini uygulayın.
III. Planlama, borulama, kaynak paylaşımı, el sallayarak, UART, RS232 protokolünü tanımlar.
IV. Bellek çıkarsama, FIFO, Blok RAM'leri, dış RAMı açıklayın. IP Çekirdek generator.VGA.
V. Analog-Dijital Dönüştürücüler açıklayın.
VI. Darbe Genişliği Modülatör açıklar. Dijital-to-Analog dönüştürücüler.

Dersin İçeriği

1.Hafta: ne / niçin / nasıl IC, FPGA ve ASIC Akış. MOS Transistörler. CMOS Mantık. CMOS Süreci.
2.Hafta: Verilog ve temel dijital tasarım ilkeleri. Kombinasyonal mantık. Veri yolu. Toplayıcılar, ağaçlar, çarpanları, öncelikli encoder kaydetmek taşımak. Xilinx ISE.
3.Hafta: Verilog ve temel dijital tasarım ilkeleri. Ardışık Mantık. Namlu değiştiren, sayaçlar.
4.Hafta: Tasarım Doğrulama Kavramları. Simülasyon. Kapsama. ModelSim.
5.Hafta: Zamanlama. Pipelining. Kaynak paylaşımı. El sallayarak. UART, RS232 protokolü.
6.Hafta: PS / 2 Fare / Klavye arabirimi.
7.Hafta: Midterm1
8.Hafta: Bellek çıkarsama, FIFO, Blok RAM, dış RAM'ler. IP Çekirdek generator.VGA.
9.Hafta: Analog-Dijital Dönüştürücüler. laboratuvar: Dijital termometre.
10.Hafta: Sıcaklık algılama, basınç, photosensing, motor kontrol ölçme.
11.Hafta: Filtreler, opamp.
12.Hafta: Genişlik Modülatör Darbe. Dijital-to-Analog dönüştürücüler.
13.Hafta: Ara 2
14.Hafta: Proje Demos.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) The what/why/how of ICs, FPGAs, and ASIC Flow. MOS Transistors. CMOS Logic. CMOS Process. -
2) Verilog ve temel dijital tasarım ilkeleri. Kombinasyonal mantık. Veri yolu. Toplayıcılar, ağaçlar, çarpanları, öncelikli encoder kaydetmek taşımak. Xilinx ISE. -
3) Verilog ve temel dijital tasarım ilkeleri. Ardışık Mantık. Namlu değiştiren, sayaçlar. -
4) Tasarım Doğrulama Kavramları. Simülasyon. Kapsama. ModelSim. -
5) Zamanlama. Pipelining. Kaynak paylaşımı. El sallayarak. UART, RS232 protokolü. -
5) PS / 2 Fare / Klavye arabirimi. -
7) Arasınav 1 -
8) Bellek çıkarsama, FIFO, Blok RAM, dış RAM'ler. IP Çekirdek generator.VGA. -
9) Analog-Dijital Dönüştürücüler. laboratuvar: Dijital termometre. -
10) Sıcaklık algılama, basınç, photosensing, motor kontrol ölçme. -
11) Filtreler, opamp. -
12) Genişlik Modülatör Darbe. Dijital-to-Analog dönüştürücüler. -
13) Arasınav 2 -
14) Proje demoları -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. FPGA Prototyping By Verilog Examples by Pong P. Chu, Wiley

Diğer Kaynaklar: 1. A Baker's Dozen Real Analog Solutions for Digital Designers by Bonnie Baker, Elsevier

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 2 % 30
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 2 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 1 3 3
Proje 1 10 10
Ara Sınavlar 2 3 6
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 4
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 5
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 3
4) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 4
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 5
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 3
7) İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 2
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 1
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 2
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 2