MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3081 | Kadın Hakları | Güz | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. KADİR EMRE GÖKYAYLA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Kadının haklarına ilişkin bilinç uyandırmak, uluslararası sözleşmelere dair bilgi vermek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Cedaw’ın tarihçesi ve kadın haklarına ilişkin temel bilgileri tanımlar. II. Türk Hukuku’nda Cedaw’ın etkisini tespit eder. III. Cedaw sonrasındaki çalışmalarda alınan kararları tespit eder. IV. Pekin konferansı ve Avrupa Birliği Yönergelerini tanımlar. V. Kadın hakları konusunda dünyadaki gelişmeleri tespit eder. |
1.Hafta : Derse Genel Giriş- Cedaw ile ilgili temel bilgi, TMK’da kadın-erkek eşitliğine yönelik değişiklikler 2.Hafta : Cedaw’ın tarihçesi ve Kadın haklarına genel bakış 3.Hafta : Türk hukukunun Cedaw sonrası gelişimi, pozitif ayrımcılık kavramı 4.Hafta : Cedaw hükümleri I genel bilgiler 5.Hafta : Cedaw hükümleri II 6.Hafta : İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar I 7. Hafta : Genel Tekrar 8. Hafta : Vize sınavı 9.Hafta : İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar II 10.Hafta : Cedaw sonrası çalışmalar alınan kararlar 11.Hafta : Pekin konferansı 12.Hafta : Avrupa birliği yönergeleri 13.Hafta : Türkiye’ye yansımalar 14.Hafta : Dünyadaki gelişmeler ve durum tespiti 15.Hafta :Size göre sorunun nedenleri, çözümleri 16. Hafta: Final Sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Genel Giriş- Cedaw ile ilgili temel bilgi, TMK’da kadın-erkek eşitliğine yönelik değişiklikler | |
2) | Cedaw’ın tarihçesi ve kadın haklarına genel bakış | |
3) | Türk hukukunun Cedaw sonrası gelişimi, pozitif ayrımcılık kavramı | |
4) | Cedaw hükümleri I genel bilgiler | |
5) | Cedaw hükümleri II | |
6) | İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar I | |
7) | Genel Tekrar | |
8) | Vize sınavı | |
9) | İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar II | |
10) | Pekin konferansı | |
11) | Avrupa birliği yönergeleri | |
12) | Cedaw sonrası çalışmalar alınan kararlar | |
13) | Türkiye’ye yansımalar | |
14) | Dünyadaki gelişmeler ve durum tespiti | |
15) | Size göre sorunun nedenleri, çözümleri | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok/None |
Diğer Kaynaklar: | Demet Özdamar, Cedaw Sözleşmesi, 2009. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Ödevler | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Final | 2 | 30 |
Toplam İş Yükü | 104 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. | 3 |
2) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 4 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 5 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 3 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 4 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 4 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 3 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 5 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 4 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 5 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 4 |