LAW3081 Women RightsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW3081 Kadın Hakları Güz
Bahar
0 2 1 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. KADİR EMRE GÖKYAYLA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Kadının haklarına ilişkin bilinç uyandırmak, uluslararası sözleşmelere dair bilgi vermek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Cedaw’ın tarihçesi ve kadın haklarına ilişkin temel bilgileri tanımlar.
II. Türk Hukuku’nda Cedaw’ın etkisini tespit eder.
III. Cedaw sonrasındaki çalışmalarda alınan kararları tespit eder.
IV. Pekin konferansı ve Avrupa Birliği Yönergelerini tanımlar.
V. Kadın hakları konusunda dünyadaki gelişmeleri tespit eder.

Dersin İçeriği

1.Hafta : Derse Genel Giriş- Cedaw ile ilgili temel bilgi, TMK’da kadın-erkek eşitliğine yönelik değişiklikler
2.Hafta : Cedaw’ın tarihçesi ve Kadın haklarına genel bakış
3.Hafta : Türk hukukunun Cedaw sonrası gelişimi, pozitif ayrımcılık kavramı
4.Hafta : Cedaw hükümleri I genel bilgiler
5.Hafta : Cedaw hükümleri II
6.Hafta : İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar I
7. Hafta : Genel Tekrar
8. Hafta : Vize sınavı
9.Hafta : İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar II
10.Hafta : Cedaw sonrası çalışmalar alınan kararlar
11.Hafta : Pekin konferansı
12.Hafta : Avrupa birliği yönergeleri
13.Hafta : Türkiye’ye yansımalar
14.Hafta : Dünyadaki gelişmeler ve durum tespiti
15.Hafta :Size göre sorunun nedenleri, çözümleri
16. Hafta: Final Sınavı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Genel Giriş- Cedaw ile ilgili temel bilgi, TMK’da kadın-erkek eşitliğine yönelik değişiklikler
2) Cedaw’ın tarihçesi ve kadın haklarına genel bakış
3) Türk hukukunun Cedaw sonrası gelişimi, pozitif ayrımcılık kavramı
4) Cedaw hükümleri I genel bilgiler
5) Cedaw hükümleri II
6) İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar I
7) Genel Tekrar
8) Vize sınavı
9) İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar II
10) Pekin konferansı
11) Avrupa birliği yönergeleri
12) Cedaw sonrası çalışmalar alınan kararlar
13) Türkiye’ye yansımalar
14) Dünyadaki gelişmeler ve durum tespiti
15) Size göre sorunun nedenleri, çözümleri
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok/None
Diğer Kaynaklar: Demet Özdamar, Cedaw Sözleşmesi, 2009.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Ödevler 4 8
Ara Sınavlar 2 20
Final 2 30
Toplam İş Yükü 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3