LAW3081 Women RightsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SOSYOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SOSYOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW3081 Kadın Hakları Güz 0 2 1 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. KADİR EMRE GÖKYAYLA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Kadının haklarına ilişkin bilinç uyandırmak, uluslararası sözleşmelere dair bilgi vermek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Cedaw’ın tarihçesi ve kadın haklarına ilişkin temel bilgileri tanımlar.
II. Türk Hukuku’nda Cedaw’ın etkisini tespit eder.
III. Cedaw sonrasındaki çalışmalarda alınan kararları tespit eder.
IV. Pekin konferansı ve Avrupa Birliği Yönergelerini tanımlar.
V. Kadın hakları konusunda dünyadaki gelişmeleri tespit eder.

Dersin İçeriği

1.Hafta : Derse Genel Giriş- Cedaw ile ilgili temel bilgi, TMK’da kadın-erkek eşitliğine yönelik değişiklikler
2.Hafta : Cedaw’ın tarihçesi ve Kadın haklarına genel bakış
3.Hafta : Türk hukukunun Cedaw sonrası gelişimi, pozitif ayrımcılık kavramı
4.Hafta : Cedaw hükümleri I genel bilgiler
5.Hafta : Cedaw hükümleri II
6.Hafta : İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar I
7. Hafta : Genel Tekrar
8. Hafta : Vize sınavı
9.Hafta : İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar II
10.Hafta : Cedaw sonrası çalışmalar alınan kararlar
11.Hafta : Pekin konferansı
12.Hafta : Avrupa birliği yönergeleri
13.Hafta : Türkiye’ye yansımalar
14.Hafta : Dünyadaki gelişmeler ve durum tespiti
15.Hafta :Size göre sorunun nedenleri, çözümleri
16. Hafta: Final Sınavı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Genel Giriş- Cedaw ile ilgili temel bilgi, TMK’da kadın-erkek eşitliğine yönelik değişiklikler
2) Cedaw’ın tarihçesi ve kadın haklarına genel bakış
3) Türk hukukunun Cedaw sonrası gelişimi, pozitif ayrımcılık kavramı
4) Cedaw hükümleri I genel bilgiler
5) Cedaw hükümleri II
6) İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar I
7) Genel Tekrar
8) Vize sınavı
9) İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar II
10) Pekin konferansı
11) Avrupa birliği yönergeleri
12) Cedaw sonrası çalışmalar alınan kararlar
13) Türkiye’ye yansımalar
14) Dünyadaki gelişmeler ve durum tespiti
15) Size göre sorunun nedenleri, çözümleri
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok/None
Diğer Kaynaklar: Demet Özdamar, Cedaw Sözleşmesi, 2009.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Ödevler 4 8
Ara Sınavlar 2 20
Final 2 30
Toplam İş Yükü 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak.
2) Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek
3) Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak
4) Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek
5) Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme
6) Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek
7) Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak
8) Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak
9) Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek
10) Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak.
11) Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak
12) Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek