LAW3081 Women RightsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW3081 Kadın Hakları Bahar
Güz
0 2 1 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. KADİR EMRE GÖKYAYLA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Kadının haklarına ilişkin bilinç uyandırmak, uluslararası sözleşmelere dair bilgi vermek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Cedaw’ın tarihçesi ve kadın haklarına ilişkin temel bilgileri tanımlar.
II. Türk Hukuku’nda Cedaw’ın etkisini tespit eder.
III. Cedaw sonrasındaki çalışmalarda alınan kararları tespit eder.
IV. Pekin konferansı ve Avrupa Birliği Yönergelerini tanımlar.
V. Kadın hakları konusunda dünyadaki gelişmeleri tespit eder.

Dersin İçeriği

1.Hafta : Derse Genel Giriş- Cedaw ile ilgili temel bilgi, TMK’da kadın-erkek eşitliğine yönelik değişiklikler
2.Hafta : Cedaw’ın tarihçesi ve Kadın haklarına genel bakış
3.Hafta : Türk hukukunun Cedaw sonrası gelişimi, pozitif ayrımcılık kavramı
4.Hafta : Cedaw hükümleri I genel bilgiler
5.Hafta : Cedaw hükümleri II
6.Hafta : İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar I
7. Hafta : Genel Tekrar
8. Hafta : Vize sınavı
9.Hafta : İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar II
10.Hafta : Cedaw sonrası çalışmalar alınan kararlar
11.Hafta : Pekin konferansı
12.Hafta : Avrupa birliği yönergeleri
13.Hafta : Türkiye’ye yansımalar
14.Hafta : Dünyadaki gelişmeler ve durum tespiti
15.Hafta :Size göre sorunun nedenleri, çözümleri
16. Hafta: Final Sınavı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Genel Giriş- Cedaw ile ilgili temel bilgi, TMK’da kadın-erkek eşitliğine yönelik değişiklikler
2) Cedaw’ın tarihçesi ve kadın haklarına genel bakış
3) Türk hukukunun Cedaw sonrası gelişimi, pozitif ayrımcılık kavramı
4) Cedaw hükümleri I genel bilgiler
5) Cedaw hükümleri II
6) İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar I
7) Genel Tekrar
8) Vize sınavı
9) İhtiyari ek protokol ve bu çerçevede yapılan çalışmalar II
10) Pekin konferansı
11) Avrupa birliği yönergeleri
12) Cedaw sonrası çalışmalar alınan kararlar
13) Türkiye’ye yansımalar
14) Dünyadaki gelişmeler ve durum tespiti
15) Size göre sorunun nedenleri, çözümleri
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok/None
Diğer Kaynaklar: Demet Özdamar, Cedaw Sözleşmesi, 2009.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Ödevler 4 8
Ara Sınavlar 2 20
Final 2 30
Toplam İş Yükü 104

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek