LAW3065 Humanitarian LawBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW3065 İnsani Hukuk Güz 0 2 1 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MEHMET CENGİZ UZUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ABDÜLKADİR KAYA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere Uluslararası İnsancıl Hukuk’un esas içeriği ve sorunları hakkında hukuki ve kritik anlama becerisini kazandırmak ve tüm öğrencilere kendi analitik çalışma fırsatını geliştirmelerini sağlamaktır. Analitik çalışma kısmına gelince, öğrenciler detaylı olarak bazı insancıl krizleri tartışma imkanı bulacak ve örneğin, Bosna ve Hırvatistan’daki savaşları, Ruanda soykırımını, Afganistan’daki operasyonları, Irak ve terörizm ile ilgili savaşların sonuçlarını insancıl gündemde tartışma imkanları olacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Uluslararası İnsancıl Hukukun temel konularını ve kavramlarını tespit eder.
II. Cenova Konvansiyonları ve ek protokollerinin uygulanması konusunda analitik çalışma gerçekleştirir.
III. Bosna ve Hırvatistan’daki savaşlar, Rwanda soykırımı gibi insani krizlere ilişkin analiz yapar ve muhtemel önleyici tedbirleri ayrıntılı olarak tartışır.
IV. Silahlı çatışma ve barış operasyonları sırasındaki insani ilkelere ilişkin zorlukları değerlendirir ve terörle savaşın etkilerini insani gündem temelinde tespit eder.

Dersin İçeriği

Uluslararası insancıl hukuka giriş; Uluslararası ve uluslararası olmayan silahlı çatışma; uluslararası insancıl hukuk altında korunan kişiler; insancıl hukuk uygulaması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Uluslararası İnsancıl Hukuka Giriş
2) Uluslararası silahlı çatışma
3) Uluslararası olmayan silahlı çatışmalar
4) Uluslararası insancıl hukuk kapsamında korunan kişiler
5) (Bölüm 1/4) Cenevre Sözleşmeleri ve ek Protokolleri
6) (Bölüm 2/4) Cenevre Sözleşmeleri ve ek Protokolleri
7) (4. Kısım) Cenevre Sözleşmeleri ve ek Protokolleri
8) (4. Kısım/4) Cenevre Sözleşmeleri ve ek Protokolleri
9) (Bölüm 1/5) Terörle mücadele sırasında insancıl hukuk; iç silahlı çatışmalar vb. uluslararası mahkemeler ve kararları.
10) (Bölüm 2/5) Terörle mücadele sırasında insancıl hukuk; iç silahlı çatışmalar vb. uluslararası mahkemeler ve kararları.
11) (Bölüm 3/5) Terörle mücadele sırasında insancıl hukuk; iç silahlı çatışmalar vb. uluslararası mahkemeler ve kararları.
12) (Bölüm 4/5 5) Terörle mücadele sırasında insancıl hukuk; iç silahlı çatışmalar vb. uluslararası mahkemeler ve kararları
13) (Bölüm 5/5) Terörle mücadele sırasında insancıl hukuk; iç silahlı çatışmalar vb. uluslararası mahkemeler ve kararları.
14) Dönemin gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İnsancıl Hukuka Giriş, Doç.Dr.Ayşe Nur Tütüncü, Mart-2006 İstanbul. Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş.

On the Laws of War, Adam Roberts, Richard Guelff, Oxford University Press, 2002
Diğer Kaynaklar: --

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.