LAW3103 Environmental LawBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW3103 Çevre Hukuku Bahar 0 2 1 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AHMET YAYLA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Çevre Hukuku, küresel bir tehdit halini alan çevre sorunlarına hukuki çözüm arayışlarının bir sonucudur.
Derste ulusal ve uluslararası düzenlemeler ışığında, çevre kavramı ve unsurları, çevre sorunlarının nedenleri ve çözüm yolları, çevre hukukunun kaynakları ve teorik temelleri, çevre hakkı, çevrenin korunmasında hukukun rolü, çevresel etki değerlendirilmesi, çevre hukukunda hukuki ve cezai sorumluluk, gibi konular ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Çevre sorunlarına karşı duyarlığı artar.
Çevre sorunlarına ilişkin ulusal ve uluslararası düzenlemeleri bilir.

Dersin İçeriği

Giriş
Çevre Kavramı ve Unsurları
Çevre Sorunları
Çevre Sorunlarının nedenleri ve Çözüm Yolları
Çevre Hukukunun Teorik Temelleri
Çevre Hukukunun Kaynakları
Çevre Hukukunun Nitelikleri
Vize
Çevre Hakkı
Çevrenin Korunması ve Hukuk
Çevrenin Korunmasında idarenin Rolü
ÇED
Hukuki Sorumluluk
Cezai Sorumluluk
Tekrar
Final

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Çevre Kavramı ve Unsurları
3) Çevre Sorunları
4) Çevre Sorunlarının nedenleri ve Çözüm Yolları
5) Çevre Hukukunun Teorik Temelleri
6) Çevre Hukukunun Kaynakları
7) Çevre Hukukunun Nitelikleri
8) Çevre Hakkı
9) Çevrenin Korunması ve Hukuk
10) Çevrenin Korunmasında idarenin Rolü
11) ÇED
12) Hukuki Sorumluluk
13) Cezai Sorumluluk
14) Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Nükhet Turgut, Çevre Politikası ve Hukuku
İbrahim Özden Kaboğlu, Çevre Hakkı
Abdurrahman Saygılı, Çevre Hukuku Açısından Çevresel Etki Değerlendirmesi
Daniel M. Steinway, Kevin A. Ewing, David R. Case and Karen J. Nardi, Environmental Law Handbook
Diğer Kaynaklar: Mevzuat

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır.
2) Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır.
3) Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur.
4) Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
5) Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur.
6) İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir.
7) Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir.
8) Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir
9) Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır.
10) Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur.