LAW3103 Environmental LawBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW3103 Çevre Hukuku Bahar
Güz
0 2 1 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AHMET YAYLA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Çevre Hukuku, küresel bir tehdit halini alan çevre sorunlarına hukuki çözüm arayışlarının bir sonucudur.
Derste ulusal ve uluslararası düzenlemeler ışığında, çevre kavramı ve unsurları, çevre sorunlarının nedenleri ve çözüm yolları, çevre hukukunun kaynakları ve teorik temelleri, çevre hakkı, çevrenin korunmasında hukukun rolü, çevresel etki değerlendirilmesi, çevre hukukunda hukuki ve cezai sorumluluk, gibi konular ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Çevre sorunlarına karşı duyarlığı artar.
Çevre sorunlarına ilişkin ulusal ve uluslararası düzenlemeleri bilir.

Dersin İçeriği

Giriş
Çevre Kavramı ve Unsurları
Çevre Sorunları
Çevre Sorunlarının nedenleri ve Çözüm Yolları
Çevre Hukukunun Teorik Temelleri
Çevre Hukukunun Kaynakları
Çevre Hukukunun Nitelikleri
Vize
Çevre Hakkı
Çevrenin Korunması ve Hukuk
Çevrenin Korunmasında idarenin Rolü
ÇED
Hukuki Sorumluluk
Cezai Sorumluluk
Tekrar
Final

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Çevre Kavramı ve Unsurları
3) Çevre Sorunları
4) Çevre Sorunlarının nedenleri ve Çözüm Yolları
5) Çevre Hukukunun Teorik Temelleri
6) Çevre Hukukunun Kaynakları
7) Çevre Hukukunun Nitelikleri
8) Çevre Hakkı
9) Çevrenin Korunması ve Hukuk
10) Çevrenin Korunmasında idarenin Rolü
11) ÇED
12) Hukuki Sorumluluk
13) Cezai Sorumluluk
14) Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Nükhet Turgut, Çevre Politikası ve Hukuku
İbrahim Özden Kaboğlu, Çevre Hakkı
Abdurrahman Saygılı, Çevre Hukuku Açısından Çevresel Etki Değerlendirmesi
Daniel M. Steinway, Kevin A. Ewing, David R. Case and Karen J. Nardi, Environmental Law Handbook
Diğer Kaynaklar: Mevzuat

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2