LAW3103 Environmental LawBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW3103 Çevre Hukuku Bahar
Güz
0 2 1 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AHMET YAYLA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Çevre Hukuku, küresel bir tehdit halini alan çevre sorunlarına hukuki çözüm arayışlarının bir sonucudur.
Derste ulusal ve uluslararası düzenlemeler ışığında, çevre kavramı ve unsurları, çevre sorunlarının nedenleri ve çözüm yolları, çevre hukukunun kaynakları ve teorik temelleri, çevre hakkı, çevrenin korunmasında hukukun rolü, çevresel etki değerlendirilmesi, çevre hukukunda hukuki ve cezai sorumluluk, gibi konular ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Çevre sorunlarına karşı duyarlığı artar.
Çevre sorunlarına ilişkin ulusal ve uluslararası düzenlemeleri bilir.

Dersin İçeriği

Giriş
Çevre Kavramı ve Unsurları
Çevre Sorunları
Çevre Sorunlarının nedenleri ve Çözüm Yolları
Çevre Hukukunun Teorik Temelleri
Çevre Hukukunun Kaynakları
Çevre Hukukunun Nitelikleri
Vize
Çevre Hakkı
Çevrenin Korunması ve Hukuk
Çevrenin Korunmasında idarenin Rolü
ÇED
Hukuki Sorumluluk
Cezai Sorumluluk
Tekrar
Final

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Çevre Kavramı ve Unsurları
3) Çevre Sorunları
4) Çevre Sorunlarının nedenleri ve Çözüm Yolları
5) Çevre Hukukunun Teorik Temelleri
6) Çevre Hukukunun Kaynakları
7) Çevre Hukukunun Nitelikleri
8) Çevre Hakkı
9) Çevrenin Korunması ve Hukuk
10) Çevrenin Korunmasında idarenin Rolü
11) ÇED
12) Hukuki Sorumluluk
13) Cezai Sorumluluk
14) Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Nükhet Turgut, Çevre Politikası ve Hukuku
İbrahim Özden Kaboğlu, Çevre Hakkı
Abdurrahman Saygılı, Çevre Hukuku Açısından Çevresel Etki Değerlendirmesi
Daniel M. Steinway, Kevin A. Ewing, David R. Case and Karen J. Nardi, Environmental Law Handbook
Diğer Kaynaklar: Mevzuat

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.