LAW2104 Media LawBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW2104 Medya Hukuku Bahar
Güz
0 2 1 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SİNAN ALTUNÇ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SİNAN ALTUNÇ
Prof. Dr. AYŞE NUHOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Kitle iletişim araçları ve kitle iletişim özgürlüğüne ilişkin yasal düzenlemelerin ve bunlarda yapılan değişikliklerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, bu konuya ilişkin uluslararası belgelerdeki presnsiplerin öğretilip, mahkeme kararları ve güncel olaylar çerçevesinde tartışılması da amaçlanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
-Medya hukukuna ilişkin temel mevzuat hakkında bilgi sahibi olur.

-Medya hukukuna ilişkin ne gibi uyuşmazlıklarla karşılaşılabileceğini anlar.

-İfade özgürlüğünün, medya hukuku içerisindeki önemini fark eder.

Dersin İçeriği

Çeşitli siyasal rejimlerde iletişim özgürlüğü, uluslararası belgelerde ve Anayasa'da iletişim özgürlüğü, Türkiye'de iletişim özgürlüğü, iletişim özgürlüğünün sınırlanabilmesi nedenleri,basın rejimine ilişkin temel kavramlar, yayın türleri, basında sorumluluk rejimi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel Bilgiler Çeşitli Siyasal Rejimlerde İletişim Özgürlüğü Uluslararası Belgelerde ve Anayasalarda İletişim Özgürlüğü Kitaptan ilgili kısımların okunması, önceden verilen olay/karar varsa okunması.
2) Türkiye'de İletişim Özgürlüğü
3) Basın rejimi
4) Dönemsel yayınlar
5) Basında Sorumluluk Rejimi
6) Radyo-Televizyon Rejimi
7) Türkiye'de radyo-televizyon rejimi
8) Sinema-Video Rejimi
9) İnternet Rejimi
10) Türkiye'de İnternet
11) Ödev Sunumları
12) Ödev sunumları
13) Ödev sunumları
14) Ödev sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İçel/Ünver, Kitle İletişim Hukuku, Beta, istanbul 2012.
Diğer Kaynaklar: Mahkeme kararları, güncel olaylar, farazi olaylar.

Court decisions, current events, hypothetical events.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 14 % 0
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.