LAW3222 Law and EconomicsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LAW3222 Hukuk ve Ekonomi Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. KADİR EMRE GÖKYAYLA
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. EMİN KÖKSAL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Ek ders materyelleri: videolar, oyunlar, vs.
Dersin Amacı: Bu ders piyasa ve yasal sistem arasındaki etkileşimi ortaya koymayı amaçlar. Yasaların ekonomik analizini ve neden piyasaların işlemesi için gerekli olduğunu inceler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Mülkiyetin ekonomik teorisini tanımlar
II. Coase Teoremini tanımlar
III. Haksız fiil hukukunun ekonomik teorisini tanımlar
IV. Kazaların toplumsal maliyetini tanımlar
V. Etkin önlem düzeyini tanımlar
VI. Suç ve cezanın ekonomik teorisini tanımlar
VII. Etkin caydırıcılık düzeyini tanımlar
VIII. Rekabet ve regülasyonu tanımlar
IX. Regülasyona tabi endüstirleri tanımlar
X. Özelleştirme ve serbestleşmeyi tanımlar

Dersin İçeriği

Mülkiyetin iktisadi teorisi, haksız fiil hukukunun iktisadi analizi, suç ve cezanın iktisadi analizi, sözleşme hukukunun iktisadi analizi, rekabet ve regülasyon, özelleştirme ve serbestleşme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hukuk ve İktisada Giriş
2) Mülkiyetin İktisadi Teorisi
3) Mülkiyetin İktisadi Teorisi üzerine örnekler
4) Haksız fiil hukukunun iktisadi analizi
5) Haksız fiil iktisadı üzerine örnekler
6) Suç ve cezanın iktisadi analizi
7) Tekrar
8) Suç ve cezanın iktisadı üzerine örnekler
9) Sözleşme hukukunun iktisadi analizi
10) Sözleşmenin ikktisadı üzerine örnekler
11) Rekabet ve regülasyona tabi sektörler
12) Rekabet ve regülasyon üzerine örnekler
13) Özelleştirme
14) Özelleştirme ve serbestleşme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Law & Economics, Robert Cooter and Thomas Ulen; Pearson Education
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 13 169
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 212

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2