LOJİSTİK YÖNETİMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3222 | Hukuk ve Ekonomi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. KADİR EMRE GÖKYAYLA |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. EMİN KÖKSAL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Ek ders materyelleri: videolar, oyunlar, vs. |
Dersin Amacı: | Bu ders piyasa ve yasal sistem arasındaki etkileşimi ortaya koymayı amaçlar. Yasaların ekonomik analizini ve neden piyasaların işlemesi için gerekli olduğunu inceler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Mülkiyetin ekonomik teorisini tanımlar II. Coase Teoremini tanımlar III. Haksız fiil hukukunun ekonomik teorisini tanımlar IV. Kazaların toplumsal maliyetini tanımlar V. Etkin önlem düzeyini tanımlar VI. Suç ve cezanın ekonomik teorisini tanımlar VII. Etkin caydırıcılık düzeyini tanımlar VIII. Rekabet ve regülasyonu tanımlar IX. Regülasyona tabi endüstirleri tanımlar X. Özelleştirme ve serbestleşmeyi tanımlar |
Mülkiyetin iktisadi teorisi, haksız fiil hukukunun iktisadi analizi, suç ve cezanın iktisadi analizi, sözleşme hukukunun iktisadi analizi, rekabet ve regülasyon, özelleştirme ve serbestleşme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hukuk ve İktisada Giriş | |
2) | Mülkiyetin İktisadi Teorisi | |
3) | Mülkiyetin İktisadi Teorisi üzerine örnekler | |
4) | Haksız fiil hukukunun iktisadi analizi | |
5) | Haksız fiil iktisadı üzerine örnekler | |
6) | Suç ve cezanın iktisadi analizi | |
7) | Tekrar | |
8) | Suç ve cezanın iktisadı üzerine örnekler | |
9) | Sözleşme hukukunun iktisadi analizi | |
10) | Sözleşmenin ikktisadı üzerine örnekler | |
11) | Rekabet ve regülasyona tabi sektörler | |
12) | Rekabet ve regülasyon üzerine örnekler | |
13) | Özelleştirme | |
14) | Özelleştirme ve serbestleşme |
Ders Notları / Kitaplar: | Law & Economics, Robert Cooter and Thomas Ulen; Pearson Education |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 13 | 169 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 212 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | |
2) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek | |
3) | İş süreçlerini ayırt edebilme ve süreçlerin lojistik yönetiminde verimlilik artışındaki önemini kavramak. | |
4) | Lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak | 2 |
5) | Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin ve tabii ki İnternet'in iş hayatında ve Lojistik Yönetimindeki önemini kavramak ve etkin olarak kullanabilmek. | |
6) | Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. | |
7) | İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak | |
8) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak | 4 |
9) | Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek | |
10) | Küreselleşmenin gereksinimlerini ve önemli sorunlarını kavramak | |
11) | Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. | |
12) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 2 |
13) | Liderlik vasıflarına sahip olmak bunun yanında takım üyesi olmayı da başarmak | |
14) | İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |