EEE3602 Introduction to Communication SystemsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EEE3602 İletişim Sistemlerine Giriş Bahar 3 0 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SAEID KARAMZADEH
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ALKAN SOYSAL
Dr. Öğr. Üyesi ECE GELAL SOYAK
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu ders haberleşme sistemlerinin temel kavramlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, Haberleşme için Modülasyonu çeşitlerini (AM, DSB, SSB, FM, PM, PAM ve, PCM) öğrenip, örnekleme, filtreleme, analog ve saysal haberleşme sistemleri gibi kavramların özelliklerini tanımlayabilir duruma geleceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Giriş (İletişim Sistemlerinin Elemanları), Sinyaller ve Spektrumlar
2. Sinyal İletimi ve Filtreleme
3. CW Modülasyonu, Örnekleme ve Darbe Modülasyonu
4. Analog Haberleşme Sistemleri, Temel Bant Dijital İletim

Dersin İçeriği

Bu ders haberleşmenin temel elemanlarının anlatımıyla başlar. Sürekli Zaman ve Ayrık zaman işaretlerinden bahs edilip, Fourier analizi özetlenir. Sinyal iletimi ve filtreleme anlatılır. Doğrusal Sürekli Dalga modelasyonu anlatılır. Temel analog modelasyon çeşitlerinden (AM, DSB, SSB ,PM ve,FM) bahs edirir. Örnekleme Anlatılır ve Pulse modelasyonu tanıtılır. Analog haberleşme sistemleri incelenir. Temel Bant Dijital İletim kavramı, ADC ve DAC sistemleri tanıtılır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş (Haberleşme Sistemlerinin Elemanları ve Sınırlamaları)
2) Line Spectra ve Fourier Serisi
3) Fourier Dönüşümleri ve Sürekli Spektrumlar
4) Ayrık Zaman Sinyalleri ve Ayrık Fourier Dönüşümü
5) İletimde Sinyal Bozulması
6) Filtreler ve Filtreleme
7) Modülatörler ve Vericiler
8) Frekans Dönüşümü ve Demodülasyonu
9) Faz ve Frekans Modülasyonu
10) İletim Bant Genişliği ve Bozulması, FM ve PM'nin Üretimi ve Tespiti, Girişim
11) Örnekleme ve Pulse Modülasyonu (PULSE-AMPLİTÜD MODÜLASYONU, Pulse Süresi ve Pulse Pozisyonu Modülasyonu)
12) Analog Haberleşme Sistemleri (Alıcılar ve Çoğullama Sistemleri)
13) Temel Bant Dijital İletim (Dijital Sinyaller ve Sistemler, Dijital PAM Sinyalleri, İletim Sınırlamaları ve PCM)
14) Temel Bant Dijital İletim (ADC, DAC, DİJİTAL ÇOKLAYICI)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: A. Bruce Carlson , Paul Crilly, “Communication Systems”, 5th Edition
Diğer Kaynaklar: Simon Haykin and Michael Moher, “Introduction to Analog and Digital Communications”, 2th Edition.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar 10 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 14
Proje 2 10
Küçük Sınavlar 6 20
Ara Sınavlar 4 26
Final 4 38
Toplam İş Yükü 170

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 5
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 5
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 5
4) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 5
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 3
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 4
7) İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 3
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 4
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 2
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 1
11) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 3