Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Must Course |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. SAEID KARAMZADEH |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ALKAN SOYSAL
Dr. Öğr. Üyesi ECE GELAL SOYAK
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
yok |
Dersin Amacı: |
Bu ders haberleşme sistemlerinin temel kavramlarını incelemeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, Haberleşme için Modülasyonu çeşitlerini (AM, DSB, SSB, FM, PM, PAM ve, PCM) öğrenip, örnekleme, filtreleme, analog ve saysal haberleşme sistemleri gibi kavramların özelliklerini tanımlayabilir duruma geleceklerdir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş (Haberleşme Sistemlerinin Elemanları ve Sınırlamaları) |
|
2) |
Line Spectra ve Fourier Serisi |
|
3) |
Fourier Dönüşümleri ve Sürekli Spektrumlar |
|
4) |
Ayrık Zaman Sinyalleri ve Ayrık Fourier Dönüşümü |
|
5) |
İletimde Sinyal Bozulması |
|
6) |
Filtreler ve Filtreleme |
|
7) |
Modülatörler ve Vericiler |
|
8) |
Frekans Dönüşümü ve Demodülasyonu |
|
9) |
Faz ve Frekans Modülasyonu |
|
10) |
İletim Bant Genişliği ve Bozulması, FM ve PM'nin Üretimi ve Tespiti, Girişim |
|
11) |
Örnekleme ve Pulse Modülasyonu (PULSE-AMPLİTÜD MODÜLASYONU, Pulse Süresi ve Pulse Pozisyonu Modülasyonu) |
|
12) |
Analog Haberleşme Sistemleri (Alıcılar ve Çoğullama Sistemleri) |
|
13) |
Temel Bant Dijital İletim (Dijital Sinyaller ve Sistemler, Dijital PAM Sinyalleri, İletim Sınırlamaları ve PCM) |
|
14) |
Temel Bant Dijital İletim (ADC, DAC, DİJİTAL ÇOKLAYICI) |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
5 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
5 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
5 |
4) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
5 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
3 |
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
4 |
7) |
İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
3 |
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
4 |
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
2 |
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
1 |
11) |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
3 |