Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İletişim sistemleri modelinin unsurları, iletişim sistemlerinin tarihçesi, iletim sırasında sinyal bozulması |
|
2) |
Fourier sinyal analizinin gözden geçirilmesi |
|
3) |
Fourier Dönüşümleri ve Sürekli Spektrumlar |
|
3) |
Doğrusal zamanla değişmeyen sistemlerin gözden geçirilmesi, sinyallerin enerji ve gücünün hesaplanması |
|
4) |
Anolog modülasyon teknikleri:
Genlik modülasyonu- Bölüm 1 |
|
5) |
Anolog modülasyon teknikleri:
Genlik modülasyonu- Bölüm 2 |
|
6) |
Anolog modülasyon teknikleri:
Frekans modülasyonu ve faz modülasyonu |
|
7) |
Ara sınav |
Ara sınav tarihi duyurulacaktır. |
8) |
Olasılık teorisinin gözden geçirilmesi:
Olasılık dağılımları |
|
9) |
Stokastik (rastgele) süreç:
Gauss rastgele süreci, eklemeli beyaz Gauss gürültü modeli |
|
10) |
Sinyallerin dijital gösterimi:
A/D dönüşümü, örnekleme teoremi |
|
11) |
Kuantizasyon tekniği, örnekleme ve darbe modülasyonu (darbe genlik modülasyonu (PAM), darbe genişlik modülasyonu (PWM)) |
|
12) |
Sayısal haberleşme sistemleri:
Temel bant ve bant geçiren iletim, kanal modelleri |
|
13) |
Sayısal modülasyon teknikleri: ASK, FSK, PSK modülasyon yöntemleri ve konstelasyon haritaları |
|
14) |
M-ary sayısal iletim sistemleri:
Gramm-Schmidt ortogonalizasyonu |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Fundamentals of Communications Systems, 2nd edition J.G. Proakis and M.Salehi, Prentice Hall, Upper Saddle River, 2005, TK5101 .P755
|
Diğer Kaynaklar: |
Communication Systems Engineering, 2nd edition, J.G. Proakis and M. Salehi, 2002 by Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey
Modern Digital and Analog Communication Systems, B.P.Lathi, New York, Oxford University Press, 1998.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel matematik, uygulamalı matematik ve bilgisayar bilimi teori ve uygulamalarını kavramış olmak |
|
2) |
Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak |
|
3) |
Matematik ve bilgisayar bilimlerini, disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek |
|
4) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
|
5) |
Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek |
|
6) |
Matematik ve bilgisayar bilimleri alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak |
|
7) |
Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek |
|
8) |
Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak |
|
9) |
Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak |
|
11) |
Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak |
|
12) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
|