Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Must Course |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Doç. Dr. SAEID KARAMZADEH |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YALÇIN ÇEKİÇ
Prof. Dr. NAFİZ ARICA
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok. |
Dersin Amacı: |
Sinyaller ve Sistemler analog ve dijital sinyal işlemeye giriş niteliğindedir. Sismik veri işleme, iletişim, konuşma işleme, görüntü işleme, savunma elektroniği, tüketici elektroniği ve tüketici ürünleri gibi birçok farklı alanda mühendislik sistemlerinin ayrılmaz bir parçasını oluşturan bir konu.
Sürekli ve ayrık zamanlı sinyaller ve sistemler için temel kavramları sunar ve birleştirir. Sinyal ve sistem gösterimleri hem zaman hem de frekans alanları için geliştirilmiştir. Bu temsiller, Fourier dönüşümü ve ayrıntılı olarak incelenen genellemeleri ile ilişkilidir. Filtreleme, örnekleme, Laplace ve Z dönüşümleri de tartışılmış ve gösterilmiştir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sinyaller ve Sistemlere Giriş; Sürekli Zamanlı ve Ayrık Zamanlı Sinyaller; Bağımsız değişkenlerin işlemleri, Çift ve tek sinyaller, Periyodiklik, Sinyal Enerjisi ve Güç |
|
2) |
Temel C-T ve D-T sinyalleri (Sinüzoidal, Üstel, Birim Basamak, Birim İmpuls), Sistemler: bağlantılar, özellikler. |
|
3) |
Convolution
|
|
4) |
Doğrusal, Zamanla Değişmeyen Sistemlerin Özellikleri |
|
5) |
Diferansiyel ve fark denklemleriyle temsil edilen sistemler |
|
6) |
Sürekli Zamanlı Periyodik Sinyalin Fourier Serisi Gösterimi |
|
7) |
Ayrık Zamanlı Periyodik Sinyalin Fourier Serisi Gösterimi, Filtreleme |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Sürekli Zamanlı Fourier Dönüşümü |
|
10) |
Properties of The Continuous-Time Fourier Transform
|
|
11) |
Doğrusal Sabit Katsayılı Diferansiyel Denklemlerle Karakterize Edilen Sistemler |
|
12) |
Ayrık Fourier Dönüşümü
Örnekleme |
|
13) |
Laplace Dönüşümü; Laplace Dönüşümleri İçin Yakınsama Bölgesi; Ters Laplace Dönüşümü; Kutup Sıfır Grafikleri; Laplace'ın Özellikleri, Laplace Dönüşümü Kullanılarak LTI Sistemlerinin Analizi ve Karakterizasyonu |
|
14) |
Z-Dönüşümü; Z-Dönüşümü için Yakınsama Bölgesi; Ters z-Dönüşümü; Z-Dönüşümünün Özellikleri, z-Dönüşümleri Kullanılarak LTI Sistemlerinin Analizi ve Karakterizasyonu |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik (analiz, lineer, cebir, diferansiyel denklemler, istatistik), fen bilimleri (fizik, kimya, biyoloji) ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi ile bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahip olmak. |
5 |
2) |
Karmaşık Biyomedikal mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmak. |
3 |
3) |
Karmaşık Biyomedikal sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilmek ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama yetkinliği kazanmak. |
2 |
4) |
Biyomedikal mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanmak, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilmek. |
3 |
5) |
Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlayabilmek ve uygulayabilmek, veri toplamak ve sonuçları analiz ederek yorumlayabilmek. |
3 |
6) |
Biyomedikal Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilmek. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanmış olmak, Biyomedikal mühendisliği alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanmış olmak; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanmış olmak. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olmak. |
|
9) |
Biyomedikal mühendisliği etik ilkelerine uygun davranmanın önemi ve mesleki sorumluluk ve etik sorumluluk bilinci ile biyomedikal mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olmak |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmak. |
|
11) |
Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olmak; Biyomedikal mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olmak. |
|