PRL3518 Editorial Analysis IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL3518 Editoryal Analiz II Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ELİF ENGİN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ELİF ENGİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, temel olarak haber toplama ve analizi aynı zamanda gazeteciliğin toplumda kritik rolünü ortaya koymak ve analiz etmek üzerine kurulmuştur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, gazetecilik tanımını ve televizyon gazeteciliği tanımını yapabilecekler.
2) Televizyon gazeteciliği için gerekli olan temel eğitime sahip olacaklar.
3) Televizyon gazeteciliğine dair teori ve pratik bilgisine sahip olacaklar.
4) Televizyon gazeteciliği alanında çalışmak için teşvik edilecekler.
5) Haber örgütleri ve toplum arasındaki ilişkiyi anlamlandırabilecekler.
6) Televizyon gazeteciliğinin toplumdaki rolünü ve önemini anlayacaklar.
7) Etik konuları ve sorunları öğrenecekler.
8) Profesyonel değerlere, standartlara önem vermeyi öğrenecekler.
9) Öğrenciler tarihsel ve çağdaş haber teknolojilerini ve uygulamalarını öğrenecekler.
10) Televizyon gazeteciliğinin gazetecilikle olan farklılığını ve benzerliğini değerlendirme becerisine sahip olacaklar.

Dersin İçeriği

Öğrencilerin profesyonel standartlar, etik ve değerler çerçevesinde mesleği öğrenmeleri sağlanacak. Toplum ve haber örgütleri üzerinden nelerin haber olabileceği konusunda güven kazanacaklar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Gazetecilik ve televizyon gazeteciliği
2) Televizyon gazeteciliği ve gazetecilik: tanımlar, değerler ve etkiler
3) Pazar kültüründe gazetecilik mesleği
4) Postmodernizm ekseninde gazetecilik
5) Televizyon gazeteciliği: endüstriyel ve teorik altyapı
6) Kanunlar ve etik
7) Televizyon gazeteciğili: Formatları
8) Tartışma, oturum, derinlemesine görüşme, haber belgeseli, canlı yayın
9) Pratikte televizyon gazeteciliği: haber prodüksüyonu sürecine giriş
10) Değişen dünyada televizyon gazeteciliği: yeni teknolojiler ve yeni medya
11) Televizyon gazeteciliği ve yeni medya gazeteciliği
12) Türkiye gündemini tartışma
13) Dünya gündemini tartışma
14) Final projesi için genel tekrar ve final projesinin verilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Reading Material Will Be Given On Weekly Basis

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 65
Ödevler 1 4
Ara Sınavlar 1 5
Final 1 6
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.