PRL3518 Editorial Analysis IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL3518 Editoryal Analiz II Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ELİF ENGİN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ELİF ENGİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, temel olarak haber toplama ve analizi aynı zamanda gazeteciliğin toplumda kritik rolünü ortaya koymak ve analiz etmek üzerine kurulmuştur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, gazetecilik tanımını ve televizyon gazeteciliği tanımını yapabilecekler.
2) Televizyon gazeteciliği için gerekli olan temel eğitime sahip olacaklar.
3) Televizyon gazeteciliğine dair teori ve pratik bilgisine sahip olacaklar.
4) Televizyon gazeteciliği alanında çalışmak için teşvik edilecekler.
5) Haber örgütleri ve toplum arasındaki ilişkiyi anlamlandırabilecekler.
6) Televizyon gazeteciliğinin toplumdaki rolünü ve önemini anlayacaklar.
7) Etik konuları ve sorunları öğrenecekler.
8) Profesyonel değerlere, standartlara önem vermeyi öğrenecekler.
9) Öğrenciler tarihsel ve çağdaş haber teknolojilerini ve uygulamalarını öğrenecekler.
10) Televizyon gazeteciliğinin gazetecilikle olan farklılığını ve benzerliğini değerlendirme becerisine sahip olacaklar.

Dersin İçeriği

Öğrencilerin profesyonel standartlar, etik ve değerler çerçevesinde mesleği öğrenmeleri sağlanacak. Toplum ve haber örgütleri üzerinden nelerin haber olabileceği konusunda güven kazanacaklar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Gazetecilik ve televizyon gazeteciliği
2) Televizyon gazeteciliği ve gazetecilik: tanımlar, değerler ve etkiler
3) Pazar kültüründe gazetecilik mesleği
4) Postmodernizm ekseninde gazetecilik
5) Televizyon gazeteciliği: endüstriyel ve teorik altyapı
6) Kanunlar ve etik
7) Televizyon gazeteciğili: Formatları
8) Tartışma, oturum, derinlemesine görüşme, haber belgeseli, canlı yayın
9) Pratikte televizyon gazeteciliği: haber prodüksüyonu sürecine giriş
10) Değişen dünyada televizyon gazeteciliği: yeni teknolojiler ve yeni medya
11) Televizyon gazeteciliği ve yeni medya gazeteciliği
12) Türkiye gündemini tartışma
13) Dünya gündemini tartışma
14) Final projesi için genel tekrar ve final projesinin verilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Reading Material Will Be Given On Weekly Basis

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 65
Ödevler 1 4
Ara Sınavlar 1 5
Final 1 6
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 4
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 1
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 3
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 3
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 1
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 4
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 2
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 1
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 2
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 1
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 2
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 3
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 1
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 1