PRL3518 Editorial Analysis IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL3518 Editoryal Analiz II Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ELİF ENGİN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ELİF ENGİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, temel olarak haber toplama ve analizi aynı zamanda gazeteciliğin toplumda kritik rolünü ortaya koymak ve analiz etmek üzerine kurulmuştur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, gazetecilik tanımını ve televizyon gazeteciliği tanımını yapabilecekler.
2) Televizyon gazeteciliği için gerekli olan temel eğitime sahip olacaklar.
3) Televizyon gazeteciliğine dair teori ve pratik bilgisine sahip olacaklar.
4) Televizyon gazeteciliği alanında çalışmak için teşvik edilecekler.
5) Haber örgütleri ve toplum arasındaki ilişkiyi anlamlandırabilecekler.
6) Televizyon gazeteciliğinin toplumdaki rolünü ve önemini anlayacaklar.
7) Etik konuları ve sorunları öğrenecekler.
8) Profesyonel değerlere, standartlara önem vermeyi öğrenecekler.
9) Öğrenciler tarihsel ve çağdaş haber teknolojilerini ve uygulamalarını öğrenecekler.
10) Televizyon gazeteciliğinin gazetecilikle olan farklılığını ve benzerliğini değerlendirme becerisine sahip olacaklar.

Dersin İçeriği

Öğrencilerin profesyonel standartlar, etik ve değerler çerçevesinde mesleği öğrenmeleri sağlanacak. Toplum ve haber örgütleri üzerinden nelerin haber olabileceği konusunda güven kazanacaklar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Gazetecilik ve televizyon gazeteciliği
2) Televizyon gazeteciliği ve gazetecilik: tanımlar, değerler ve etkiler
3) Pazar kültüründe gazetecilik mesleği
4) Postmodernizm ekseninde gazetecilik
5) Televizyon gazeteciliği: endüstriyel ve teorik altyapı
6) Kanunlar ve etik
7) Televizyon gazeteciğili: Formatları
8) Tartışma, oturum, derinlemesine görüşme, haber belgeseli, canlı yayın
9) Pratikte televizyon gazeteciliği: haber prodüksüyonu sürecine giriş
10) Değişen dünyada televizyon gazeteciliği: yeni teknolojiler ve yeni medya
11) Televizyon gazeteciliği ve yeni medya gazeteciliği
12) Türkiye gündemini tartışma
13) Dünya gündemini tartışma
14) Final projesi için genel tekrar ve final projesinin verilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Reading Material Will Be Given On Weekly Basis

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 65
Ödevler 1 4
Ara Sınavlar 1 5
Final 1 6
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3