SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL3518 | Editoryal Analiz II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ELİF ENGİN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ELİF ENGİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, temel olarak haber toplama ve analizi aynı zamanda gazeteciliğin toplumda kritik rolünü ortaya koymak ve analiz etmek üzerine kurulmuştur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Öğrenciler, gazetecilik tanımını ve televizyon gazeteciliği tanımını yapabilecekler. 2) Televizyon gazeteciliği için gerekli olan temel eğitime sahip olacaklar. 3) Televizyon gazeteciliğine dair teori ve pratik bilgisine sahip olacaklar. 4) Televizyon gazeteciliği alanında çalışmak için teşvik edilecekler. 5) Haber örgütleri ve toplum arasındaki ilişkiyi anlamlandırabilecekler. 6) Televizyon gazeteciliğinin toplumdaki rolünü ve önemini anlayacaklar. 7) Etik konuları ve sorunları öğrenecekler. 8) Profesyonel değerlere, standartlara önem vermeyi öğrenecekler. 9) Öğrenciler tarihsel ve çağdaş haber teknolojilerini ve uygulamalarını öğrenecekler. 10) Televizyon gazeteciliğinin gazetecilikle olan farklılığını ve benzerliğini değerlendirme becerisine sahip olacaklar. |
Öğrencilerin profesyonel standartlar, etik ve değerler çerçevesinde mesleği öğrenmeleri sağlanacak. Toplum ve haber örgütleri üzerinden nelerin haber olabileceği konusunda güven kazanacaklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Gazetecilik ve televizyon gazeteciliği | |
2) | Televizyon gazeteciliği ve gazetecilik: tanımlar, değerler ve etkiler | |
3) | Pazar kültüründe gazetecilik mesleği | |
4) | Postmodernizm ekseninde gazetecilik | |
5) | Televizyon gazeteciliği: endüstriyel ve teorik altyapı | |
6) | Kanunlar ve etik | |
7) | Televizyon gazeteciğili: Formatları | |
8) | Tartışma, oturum, derinlemesine görüşme, haber belgeseli, canlı yayın | |
9) | Pratikte televizyon gazeteciliği: haber prodüksüyonu sürecine giriş | |
10) | Değişen dünyada televizyon gazeteciliği: yeni teknolojiler ve yeni medya | |
11) | Televizyon gazeteciliği ve yeni medya gazeteciliği | |
12) | Türkiye gündemini tartışma | |
13) | Dünya gündemini tartışma | |
14) | Final projesi için genel tekrar ve final projesinin verilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Reading Material Will Be Given On Weekly Basis |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 65 |
Ödevler | 1 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 |
Final | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. | |
2) | Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | |
3) | Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. | |
4) | Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. | |
5) | İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. | |
6) | Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. | |
7) | Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |
8) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | |
9) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. | |
10) | İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. | |
11) | Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. | |
12) | İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. |