Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel fotoğraf bilgisini hatırlama. |
|
2) |
Fotoğrafını ve kendini tanıma. |
Selektif fokus. Resimlerle "fluxus box." |
3) |
Fotoğrafları eleştirme ve insanları fotoğraflama. |
Ödev 1: Üniversitede yaşam. |
4) |
Fotoğrafik kompozisyon. |
Ödev 2: Öz Portre. |
5) |
Fotoğrafları eleştirme. |
Ödev 3: Portre. |
6) |
Yakın plan fotoğraf. |
Ödev 4: Haber Fotoğrafı. |
7) |
Fotoğrafları eleştirme. |
Ödev 5: Şiirsel yakın plan. |
8) |
Fotoğrafta farklı tarzlar. |
Ödev 6: Anı dondurmak. |
9) |
Fotoğrafları eleştirme.
|
Ödev 7: Değişken odak |
10) |
Proje Geliştirme. |
Final Ödevi 1: Soyut temsil.
|
11) |
Fotoğrafları eleştirme. |
Final Ödevi 2: Etki yaratmak için rengin kullanılması. |
12) |
Fotoğrafta zamanın kullanılması. |
Final Ödevi 3: Etkili kompozisyon örnekleri.
|
13) |
Portfolyo sunumu. |
Final Ödevi 4: Kuralların yıkılması.
|
14) |
Fotoğrafları Eleştirme. |
Final Ödevi 5: Yaratıcı fikirler. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
5 |
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
1 |
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
5 |
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
1 |
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
4 |
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
4 |
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
1 |
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
3 |
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
2 |
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
4 |
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
1 |
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
1 |
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
|
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
|