EEE4442 Electrical DrivesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLERÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EEE4442 Elektriksel Sürücüler Bahar 3 2 4 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CAVİT FATİH KÜÇÜKTEZCAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Geçerli değildir.
Dersin Amacı: DA Sürücüleri: tek fazlı sürücüler, üç fazlı sürücüler, kıyıcılar.
AA Sürücüleri: asenkron motor sürücüleri, senkron motor sürücüleri, güç kontrolü, rejeneratif fren kontrolü, reostatik fren kontrolü.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Değişken hız sürücü sistemlerinin parçalarını seçebilir,
2.Değişken hızda çalışan elektrik makinalarının sabit hızda çalışan makinalardan farkını tanımlayabilir,
3.Değişken frekansla çalışan kaynakla beslenen asenkron motorun sabit hızda analizini yapar,
4.Sürücü tipinin makina ve güç sistemi üzerindeki etkisini tanımlar,
5.DA ve AA makinalar için gerekli sürücü özelliklerini belirler.

Dersin İçeriği

DA Sürücüleri: tek fazlı sürücüler, üç fazlı sürücüler, kıyıcılar.
AA Sürücüleri: asenkron motor sürücüleri, senkron motor sürücüleri, güç kontrolü, rejeneratif fren kontrolü, reostatik fren kontrolü.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Fundamental components of a basic drive system.
2) DA sürücüler: DA makinalarının tekrarı ve hız ve pozisyon kontrol sistemleri.
3) DA sürücüler: Tek fazlı yarım dalga çevirici sürücüler, tek fazlı tam dalga çevirici sürücüler, tek fazlı çift çevirici sürücüler.
4) DA sürücüler: üç fazlı yarım dalga çevirici sürücüler, üç fazlı tam dalga çevirici sürücüler, üç fazlı çift çevirici sürücüler.
5) Güç kontrolünün prensipleri, rejeneratif frenleme kontrolünün prensipleri,reostatik frenleme kontrolünün prensipleri, iki ve dört bölgeli kıyıcı sürücüleri.
6) AA sürücülerine giriş.
7) Asenkron makinaların tekrarı.
8) Performans değerleri, stator gerilim kontrolü, rotor gerilim kontrolü, frekans kontrolü.
9) Gerilim ve frekans kontrolü, akım kontrolü, gerilim-akım-frekans kontrolü.
10) Senkron makinaların tekrarı.
11) Silindirik rotorlu motorların kontrolü, çıkık kutuplu motorlar.
12) Relüktans motorlarının kontrolü, kalıcı mıknatıslı motorlar.
13) Vektör kontrolüne giriş.
14) Ders konularının tekrarı.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Power Semiconductor Drives, Dewan, Slemon and Straghen, Willey-Interscience Publication, John Wiley and Sons, New York, London Sidney, Toronto, 1975.
Diğer Kaynaklar: 1. Electric Drives, Ion Boldea and Syed A. Nasar, CRC Press, Taylor and Francis Group, Boca Raton, FL, 2005

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 8 % 20
Küçük Sınavlar 3 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar 8 16
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 66
Ara Sınavlar 1 10
Final 2 15
Toplam İş Yükü 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir.
2) Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
3) Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır.
4) Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder.
5) İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler.
6) Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür.
7) Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
8) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
9) Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır.
10) İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir.
11) Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir.
12) İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir.