DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1309 | Kariyerde İletişim ve İlişki Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersin Amacı: | Kariyerde İletişim ve İlişki Yönetimi dersinin amacı, öğrencilere etkili iletişim becerileri kazandırmak ve profesyonel ilişkileri yönetme yeteneklerini geliştirmektir. Bu ders öğrencilere kariyer planlamada sözlü, yazılı ve beden dili iletişimini etkili bir şekilde kullanırken, iş hayatında çatışma çözümü, profesyonel ağlar oluşturma ve bu ağları etkin bir şekilde kullanmayı öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenme Kazanımları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Kariyer planlanı tasarlayabilecek 2) Kariyerde Öz-portre, Öz-empati, Öz- Farkındalık kavramlarını açıklayabilecek 3) CV, mülakat ve kişilik envanteri gibi kariyer enstrümanları geliştirebilecek 4) Kariyerde ilişki yönetimi kurabilecek. 5) İş hayatında yaşanan mobbing, bossing gibi sendromları ayırt edebilecek ve aktif iletişim ile bu sendromların sorunlarını çözebilecek. 6) Kariyerde ekip kurabilecek ve yönetebilecek. 7) İş hayatında performans gösterebilecek 8) Kariyer haritasını hazırlayabilecek 9) Öz-gelecek planlaması geliştirebilecek. |
Ders, kariyer süreçlerindeki kavramları, çalışanların kariyer öncesi, iş başvurusu, değerlendirme ve çalışma süreci ile ilgili kavramları içermektedir. Bu süreçlerde yaşanabilecek olumlu ve olumsuz deneyimleri ve yönetme için gerekli yöntemler dersin konuları arasındadır. Kariyer gelişiminde etkili olan kişisel ve sosyal beceriler de derste incelenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kariyer kavramının tanımının yapılması ve kariyer planlamasına giriş. | |
2) | Kariyerde Öz-portre nin çizilmesi & Öz empati & Öz- Farkındalık kavramlarının analiz edilerek, derinlemesine olarak incelenmesi. | |
3) | "Kariyer enstrümanları ve izlenim yönetimi: - Kişilik envanteri - CV -Mülakat" | |
4) | Kariyerde duygusal zekanın efektif kullanımı | |
5) | Kariyerde Öz-liderlik, Öz-yonetim süreçleri | |
6) | Kariyerde empati ve ilişki yonetimi | |
7) | Kariyer sendromu kavramının açıklanması ve temel kariyer sendromlarının incelenmesi. | |
8) | Ara Sınav | |
9) | "Kariyerde Mobbing - Bossing ve diğer sendromlara nasıl karşı koyma yöntemleri. " | |
10) | Kariyer duraklarının incelenmesi. | |
11) | Kariyerde ekip kurma takım yönetme | |
12) | Kariyerde performans yönetimi | |
13) | Kariyer haritasının çizilmesi & Öz-gelecek | |
14) | Kariyer haritasının çizilmesi & Öz-gelecek; final hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | "Kariyer Sanatı Hakan Birol Kitapita Yayınevi 2019 Kariyer Rehberim: 20 Farklı Meslek İçin Örneklendirilmiş Sıradışı Bireysel Kariyer Planlaması Detay Yayıncılık 2020 Kariyer Yönetimi: İş Dünyasına Giriş Berat Çiçek Rehberi Nobel Yayınevi 2020 Kariyer Planlama ve Yönetimi: Meslek Adayları İçin Yol Rehberi Mehmet Mecek Nobel Yayınevi 2021 Kariyer Şövalyesi İlham Süheyl Aygül Alfa Yayınevi 2017 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 124 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |