GEP1301 İş Yaşantısına Uyum için Kariyer GeliştirmeBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1301 İş Yaşantısına Uyum için Kariyer Geliştirme Bahar
Güz
3 0 3 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrencilerin mezun olmadan önce kendine yakından bakabilmesine destek olmak, yetkinliklerini keşfetmesini kolaylaştırmak, iş yaşamında önemli olan işyeri becerileri ve ilişki yönetimi vb. konularda farkındalığını artırmak, iş ve staj başvurularında yardımcı olacak CV yazımı, iş arama ve mülakat gibi becerileri kazandırmak, sektörler ve iş dünyası dinamikleri hakkındaki bilgilerini alanında uzman olan kişiler aracılığıyla pekiştirmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Tartışılan konuları kendi ifadesi ile söyler, yorumlar
Değerlerini, motivasyon kaynaklarını, güçlü ve geliştirebileceğini yönlerini keşfeder
Diğerlerini( öğrenci, konuk konuşmacı ve eğitmen) dinler ve gözlemler.
Sektör araştırması, iş ilanları vb. konularda arkadaşlarıyla ortak çalışır; işbirliği yapar.
İş yaşamında ihtiyacı olabilecek (etkin ilişki kurma, networking vb.) iş yeri becerilerini geliştirir.
Kendisine uygun olabilecek alternatifli kariyer yollarını tasarlar

Dersin İçeriği

Kariyer odaklı kişisel gelişimleri desteklenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kariyerim hakkındaki kararların, ihtiyaçların belirlenmesi, yöntemler Ders notları
2) Günümüz iş dünyasına genel bakış, kişisel kaynakları keşfetme, başarının tanımı Ders notları
3) Kişisel kaynakları keşfetme, olumlu özellikler Ders notları
4) İş değerleri, aktarılabilir beceriler, becerilerin iş dünyasındaki önemi Ders notları
5) Bireysel SWOT Analizi Ders notları
6) İnovasyon – Global Deneyimler Ders notları
7) Başarılı İş Arama Süreci – CV Hazırlık Ders notları
8) Networking Ders notları
9) Yurtdışında İmkanlar Yaratabilmek Ders notları
10) Girişimcilik - İnkubasyon Ders notları
11) Organizasyonların Yapısı, kurum kültürü, iş etiği hakkında, ilişki yönetimi, iş yaşamının dili Ders notları
12) Karar vermenin önündeki engeller, “başetme” becerileri Ders notları
13) Parçaları Birleştirme “Personal Development Plan” Ders notları
14) Sonlandırma ve Revizyonlar Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çalışma Kağıtları, kontrol listeleri, güncel İK dergi ve gazetelerden haberler, bazı makale, kitap bölümlerinden ( örnek: Peterson & Gonzalez, “The role of work in people’s lives”, Dowd & Gong “Ultimate guide to getting the career you want”, Davis & Blass, “The future workplace”, Coming alive from Nine to five in a 24/7 World” vb. ) oluşan derleme ders notları ,


Working papers, control lists, news from up-to-date HR magazines and newspapers, course notes consist of some article and book parts( ex: Peterson & Gonzalez, “The role of work in people’s lives”, Dowd & Gong “ Ultimate guide to getting the career you want”, Davis & Blass, “The future workplace”, Coming alive from Nine to five in a 24/7 World” etc. )
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 1 15 15
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 92

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3