GEP1301 İş Yaşantısına Uyum için Kariyer GeliştirmeBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1301 İş Yaşantısına Uyum için Kariyer Geliştirme Bahar
Güz
3 0 3 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HATİCE NECLA KELEŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrencilerin;
-Mezun olmadan önce kendi kişilik, ilgi alanı ve eğitim aldıkları bölüm ile ilgili olarak iş yaşamına yönelik hedeflerini belirlemelerini sağlamak,
-Mezuniyet sonrası kariyer planlarını yapmak,
-İş yaşamında iletişim becerileri ve network (sosyal sermaye) kavramlarına ilişkin bilgiler vermek.
-CV yazımına ilişkin bilgiler vererek, güncel CV hazırlamalarını sağlamak,
-Hedefledikleri bir tarihe yönelik olarak bir staj ya da iş başvurusu yapmalarını sağlamak,
-Yüz yüze ve online iş görüşmelerine hazırlık becerileri kazandırmak,
-İş yaşamında etkili sunum yapma becerisi ilişkin bilgiler aktararak uygulama yapmalarını sağlamak,
-Öğrencilerin farklı sektörde bulunan BAU mezunları ile iletişim kurmalarını sağlamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders başarıyla tamamladığında aşağıdaki kazanımlar beklenmektedir:

•SMART kariyer hedeflerini belirleyebilme.
•Güçlü ve geliştirebileceği yönlerini fark etme (SWOT).
•CV yazma.
•Yüz yüze ve online iş görüşmelerine hazırlanma.
•Sektör ve firmaları araştırarak ulusal ve global firmalarda işe alım kriterlerini belirleme.
•İş yaşamında farklı sektörlerde farklı firmalarda çalışanlar ile iletişim kurma ve sürdürme becerilerini geliştirme
•İş yaşamında networkün (sosyal sermayenin) önemini fark etme.
-Farklı sektörlerde görev yapan BAU mezunları ile iletişim edinme.

Dersin İçeriği

Öğrencilerin ders haftalarında sanal sınıftan dersi takip etmeleri beklenmektedir. Dersin belirli haftalarında Bahçeşehir Üniversitesi Mezunlar Merkezi aracılığı ile kariyerlerine farklı sektörlerde devam eden Bahçeşehir Üniversitesi mezunları davet edilmektedir. Gönüllü olarak dersin son 40 dakikasına katılmayı kabul eden mezunlar öğrenciler ile tanışarak kariyer öykülerini paylaşarak, sektöre ilişkin bilgiler aktarıp, öğrencilerin iş yaşamına ilişkin sorularını cevaplamaları beklenmektedir.
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca dersler, bilgi ve onayınız ile online platforma kaydedilecektir. Ayrıca katılımcıların (öğrenci ve eğitmenlerin) ders esnasında kayıt yaptırması kesinlikle yasaktır.
Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Anlatım
Bireysel Çalışma
Konuk/Uzman Daveti
Tartışma
İş birliğine dayalı öğrenme

Öğrenciler kendilerine engel olabilecek konularda (görme, işitme vb.) öğretim elemanı ile her zaman iletişime geçebilirler. Bunun yanı sıra engelli öğrencilerimizin engellerinden dolayı karşılaşacakları zorlukları en aza indirmek ve engelleri ortadan kaldırmak için Engelli Öğrenci Birimi bulunmaktadır. Gerekirse öğrenci durumu ile ilgili olarak bu birim ile iletişime geçebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Öğrenciler ile tanışma, ders içeriği hakkında bilgilendirme, beklentilerini belirleme. Ders notları
2) İş, çalışma, çalışma yaşamı, kariyer kavramı, kariyer dönemleri. Yaşam dönemleri ve kariyer dönemleri ilişkisi. Meslek kavramı, meslek seçimi ve kariyer ilişkisi. Ders notları
3) Kariyer Planlama Süreci Ders notları
4) Örgütsel Kariyer Planlama Ders notları
5) Bireysel Kariyer Planlama SMART Hedef Belirleme /BAU Mezunu konuk konuşmacı ile söyleşi Ders notları
6) Kariyer planlamada sosyal sermaye /BAU Mezunu konuk konuşmacı ile söyleşi Ders notları
7) Bireysel Çalışma
8) Ara Sınav Haftası Ders notları
9) Yüz yüze ve online mülakat sürecine hazırlık /BAU Mezunu konuk konuşmacı ile söyleşi Ders notları
10) İş yaşamında farklı kuşaklar ile iletişim /BAU Mezunu konuk konuşmacı ile söyleşi Ders notları
11) Öğrenci sunumları geribildirimleri /BAU Mezunu konuk konuşmacı ile söyleşi Sunum ödevi
12) Öğrenci sunumları geribildirimi /BAU Mezunu konuk konuşmacı ile söyleşi Sunum ödevi
13) Öğrenci sunumları geribildirimleri /BAU Mezunu konuk konuşmacı ile söyleşi Sunum ödevi
14) Genel değerlendirme, soru-cevap Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları öğretim elemanı tarafından hazırlanmış olup its learning aracılığı ile paylaşılacaktır.
Diğer Kaynaklar: • Khazi, Gugu. Randburg : KR Publishing. 2019. eBook., Veritabanı: eBook Collection (EBSCOhost)
• Erdoğmuş, Nihat.Ankara : Nobel, 2003. 271 pages ; Veritabanı: Bahçeşehir Üniversitesi Kütüphanesi Katalogu
• Navaro, D. (2014). Kariyer ve Varoluş.Ankara: Elma Yayınevi.
• Bolles, R.N. (2017).What color is your parachute? United States: Ten Speed Press.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 3 36
Sunum / Seminer 1 15 15
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 3
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 3
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek 3
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek 1
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek 5
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek 3
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak 2
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek 2