TIP | |||||
Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1203 | Küreselleşme ve İstanbul | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. İLHAN ZEYNEP KARAKILIÇ |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrenciler İstanbul’un 1950’lerden ama özellikle 1980’lerden sonra Türkiye’de uygulanan neoliberal ekonomi politikaları ve etkisini pek çok alanda gösteren küreselleşme ile nasıl değiştiğini, şehre farklı açılardan bakarak öğrenecekler. İstanbul’un bir küresel şehir olarak kabul edildiği ders boyunca öğrencilerin hem bir şehrin küreselleşme ile ilişkisini hem de İstanbul’un farklı katmanlarını görebilmesi ve bu katmanların değerini takdir etmeyi öğrenmesi amaçlanmıştır. Öğrencilerin derslere aktif katılımı ile küreselleşmenin anlamı, ekonomik boyutu, küreselleşme süreci ile İstanbul’un bağlantısı, İstanbul’un nasıl küreselleştiği, küreselleşmenin kentsel dönüşüm süreçlerine ve kentin kültür hayatına etkileri üzerine kendi fikirlerini geliştirmeleri ve bunları tartışmaları beklenmektedir. Ders farklı bölümlerden gelen öğrencilere küreselleşme, kentleşme, kentsel dönüşüm, yerinden edilme, farklılaşma gibi kavramları da tanıtmayı amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrencilerin kazanımları: 1. Küreselleşmenin ne olduğunu anlamak, 2. Şehirlerin gelişimi ve küreselleşmeleri hakkında bilgi edinmek 3. Türkiye’de planlı ekonomi dönemi ve neoliberal dönüşüm hakkında bilgi sahibi olmak 4. 1950’den beri Türkiye’deki kentleşmeyi İstanbul üzerinden görmek, 5. İstanbul’un küreselleşmeden ekonomik ve mekânsal nasıl etkilendiğini görmek, 6. Bu sürecin kentsel hafıza, kültür endüstrisi, yemek kültürü ve alışveriş alışkanlıkları gibi alanlarda etkilerini görmek 7. Bu farklı alanların zenginliğini takdir ederek, bu zenginliği hayatlarına katmak konusunda bilinç kazanmasını sağlamak olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders izlencesinin incelenmesi, tanışma 1 | |
2) | Ders izlencesinin incelenmesi, tanışma 2 | |
3) | Globalization | Giddens, A. (2008). “Küreselleşme ve Değişen Dünya”. Sosyoloji içinde. İstanbul: Kırmızı Yayınları. Sf: 83-104. Held, D. ve A. McGrew, D. Galdblatt, J. Perraton (2015). “Küreselleşme Nedir?”, Sosyoloji Başlangıç Okumaları içinde, editör: A. Giddens. İstanbul: Say Yayınları. Sf. 71-75. |
4) | Kentler ve Küreselleşme | Giddens, A. (2008). “Şehirler ve Kentsel Alanlar”. Sosyoloji içinde. İstanbul: Kırmızı Yayınları. Sf: 973-987. |
5) | İstanbul’da Küresel Değişme 1 | Keyder, Ç. (2009). “Arka Plan”, İstanbul Küresel ile Yerel Arasında içinde, hazırlayan Ç. Keyder. İstanbul: Metis Yayınları. Sf. 21-41. Kolluoğlu, B. (2014). “Sunuş, Şehre Gören Gözlerle Bakmak”, Yeni İstanbul Çalışmaları: Sınırlar, Mücadeleler, Açılımlar içinde, hazırlayan A. Bartu Candan ve Cenk Özbay. İstanbul: Metis Yayınları. Sf. 17-27. |
6) | İstanbul’da Küresel Değişim 2 | Erder, S. (2009). “Nerelisin Hemşerim?”, İstanbul Küresel ile Yerel Arasında içinde, hazırlayan Ç. Keyder. İstanbul: Metis Yayınları. Sf. 192-205. |
7) | İstanbul’da Küresel Değişim 3 | Kuyucu, T. ve Ö. Ünsal (2011). “Neoliberal Kent Rejimiyle Mücadele: Başıbüyük ve Tarlabaşı’nda Kentsel Dönüşüm ve Direniş”, İstanbul Nereye? Küresel Kent, Kültür, Avrupa içinde. Hazırlayanlar D. Göktürk, L. Soysal, İ. Türeli. İstanbul: Metis Yayınları. Sf. 85-107. Bartu Candan, A. Ve B. Kolluoğlu (2008). “Kapalı Siteler ve Sosyal Tabakalaşma” Mimdap.org Erişim Adresi: http://mimdap.org/2008/12/kapaly-siteler-ve-sosyal-tabakalathma/ |
8) | İstanbul’da Küresel Değişim 4 | Ekümenopolis: Ucu Olmayan Şehir (2011, İmre Azem) belgeseli izlenmesi Ekümenopolis: Ucu Olmayan Şehir https://www.imdb.com/title/tt1854524/ https://www.youtube.com/watch?v=maEcPKBXV0M |
9) | Yürüme ve gözlemleme ödevi teslimi ve tartışması | |
10) | İstanbul'da Küreselleşen Kültür Endüstrisi | Stokes, M. (2009). “Kültür Endüstrileri ve İstanbul’un Küreselleşmesi”, İstanbul Küresel ile Yerel Arasında içinde, hazırlayan Ç. Keyder. İstanbul: Metis Yayınları. Sf. 145-168. Özyurt, F. (2015). “O Eski Halinden Eser Yok Şimdi: Unkapanı Plakçılar Çarşısı”, Gazete Bilkent. Erişim Adresi: http://www.gazetebilkent.com/o-eski-halinden-eser-yok-simdi/ Crossing the Bridge: the Sound of İstanbul (2005, Fatih Akın) belgeselinin izlenmesi Crossing the Bridge: the Sound of İstanbul https://www.imdb.com/title/tt0459242/ https://www.youtube.com/watch?v=WqksLUiX2cw |
11) | İstanbul’da Gıda ve Yemek | Türkkan, C. Ve B. Özyer (2021). “İstanbul’u Beslemek- İstanbul Kent Konseyi Tarım, Gıda ve Su Ürünleri Çalışma Grubu Canlı Yayını” Erişim Adresi: https://www.youtube.com/watch?v=FyGw-fF2QVw +90, (2022). “Tarihi Yedikule Bostanları, İstanbul’un Ortasında Bir Cennet” Erişim Adresi: https://www.youtube.com/watch?v=H0xc7xDYu5c Tuncer, E. (2018). “Yemek ve yerleşmek: Fatih'te Suriye lokantaları”, T24. Erişim Adresi: https://t24.com.tr/k24/yazi/yemek-ve-yerlesmek,1575 Balancar, F. (2020). “İstanbul'dan Anadolu'ya farklı renkleriyle Rum yemek kültürü”. Agos. Erişim Adresi: http://www.agos.com.tr/tr/yazi/24049/istanbul-dan-anadolu-ya-farkli-renkleriyle-rum-yemek-kulturu |
12) | İstanbul’da Sivil Toplum | |
13) | Genel Tekrar 1 | |
14) | Genel Tekrar 2 |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Kaynakları 1. Hafta: Ders izlencesinin incelenmesi, tanışma 1 2. Hafta: Ders izlencesinin incelenmesi, tanışma 2 3. Hafta: Küreselleşme Giddens, A. (2008). “Küreselleşme ve Değişen Dünya”. Sosyoloji içinde. İstanbul: Kırmızı Yayınları. Sf: 83-104. Held, D. ve A. McGrew, D. Galdblatt, J. Perraton (2015). “Küreselleşme Nedir?”, Sosyoloji Başlangıç Okumaları içinde, editör: A. Giddens. İstanbul: Say Yayınları. Sf. 71-75. 4. Hafta: Kentler ve Küreselleşme Giddens, A. (2008). “Şehirler ve Kentsel Alanlar”. Sosyoloji içinde. İstanbul: Kırmızı Yayınları. Sf: 973-987. 5. Hafta: İstanbul’da Küresel Değişme 1 Keyder, Ç. (2009). “Arka Plan”, İstanbul Küresel ile Yerel Arasında içinde, hazırlayan Ç. Keyder. İstanbul: Metis Yayınları. Sf. 21-41. Kolluoğlu, B. (2014). “Sunuş, Şehre Gören Gözlerle Bakmak”, Yeni İstanbul Çalışmaları: Sınırlar, Mücadeleler, Açılımlar içinde, hazırlayan A. Bartu Candan ve Cenk Özbay. İstanbul: Metis Yayınları. Sf. 17-27. 6. Hafta: İstanbul’da Küresel Değişim 2 Erder, S. (2009). “Nerelisin Hemşerim?”, İstanbul Küresel ile Yerel Arasında içinde, hazırlayan Ç. Keyder. İstanbul: Metis Yayınları. Sf. 192-205. Karakılıç, İ.Z. (2021). Fener, Balat, Ayvansaray: Haliç’ten Akan Belleğin İzinde, Spektrum, Tasarım Rehberleri, 4:90-93. 7. Hafta: İstanbul’da Küresel Değişim 3 Kuyucu, T. ve Ö. Ünsal (2011). “Neoliberal Kent Rejimiyle Mücadele: Başıbüyük ve Tarlabaşı’nda Kentsel Dönüşüm ve Direniş”, İstanbul Nereye? Küresel Kent, Kültür, Avrupa içinde. Hazırlayanlar D. Göktürk, L. Soysal, İ. Türeli. İstanbul: Metis Yayınları. Sf. 85-107. Bartu Candan, A. Ve B. Kolluoğlu (2008). “Kapalı Siteler ve Sosyal Tabakalaşma” Mimdap.org Erişim Adresi: http://mimdap.org/2008/12/kapaly-siteler-ve-sosyal-tabakalathma/ 8. Hafta: İstanbul’da Küresel Değişim 4 Ekümenopolis: Ucu Olmayan Şehir (2011, İmre Azem) belgeseli izlenmesi Ekümenopolis: Ucu Olmayan Şehir https://www.imdb.com/title/tt1854524/ https://www.youtube.com/watch?v=maEcPKBXV0M 9. Hafta: Yürüme ve gözlemleme ödevi teslimi ve tartışması 10. Hafta: Küreselleşen Kültür Endüstrisi Stokes, M. (2009). “Kültür Endüstrileri ve İstanbul’un Küreselleşmesi”, İstanbul Küresel ile Yerel Arasında içinde, hazırlayan Ç. Keyder. İstanbul: Metis Yayınları. Sf. 145-168. Özyurt, F. (2015). “O Eski Halinden Eser Yok Şimdi: Unkapanı Plakçılar Çarşısı”, Gazete Bilkent. Erişim Adresi: http://www.gazetebilkent.com/o-eski-halinden-eser-yok-simdi/ Crossing the Bridge: the Sound of İstanbul (2005, Fatih Akın) belgeselinin izlenmesi Crossing the Bridge: the Sound of İstanbul https://www.imdb.com/title/tt0459242/ https://www.youtube.com/watch?v=WqksLUiX2cw 11. Hafta: İstanbul’da Gıda ve Yemek Türkkan, C. Ve B. Özyer (2021). “İstanbul’u Beslemek- İstanbul Kent Konseyi Tarım, Gıda ve Su Ürünleri Çalışma Grubu Canlı Yayını” Erişim Adresi: https://www.youtube.com/watch?v=FyGw-fF2QVw +90, (2022). “Tarihi Yedikule Bostanları, İstanbul’un Ortasında Bir Cennet” Erişim Adresi: https://www.youtube.com/watch?v=H0xc7xDYu5c Tuncer, E. (2018). “Yemek ve yerleşmek: Fatih'te Suriye lokantaları”, T24. Erişim Adresi: https://t24.com.tr/k24/yazi/yemek-ve-yerlesmek,1575 Balancar, F. (2020). “İstanbul'dan Anadolu'ya farklı renkleriyle Rum yemek kültürü”. Agos. Erişim Adresi: http://www.agos.com.tr/tr/yazi/24049/istanbul-dan-anadolu-ya-farkli-renkleriyle-rum-yemek-kulturu 12. Hafta: İstanbul’da Sivil Toplum 13. Hafta: Genel Tekrar 1 14. Hafta: Genel Tekrar 2 |
Diğer Kaynaklar: | -Ders Kaynakları 1. Hafta: Ders izlencesinin incelenmesi, tanışma 1 2. Hafta: Ders izlencesinin incelenmesi, tanışma 2 3. Hafta: Küreselleşme Giddens, A. (2008). “Küreselleşme ve Değişen Dünya”. Sosyoloji içinde. İstanbul: Kırmızı Yayınları. Sf: 83-104. Held, D. ve A. McGrew, D. Galdblatt, J. Perraton (2015). “Küreselleşme Nedir?”, Sosyoloji Başlangıç Okumaları içinde, editör: A. Giddens. İstanbul: Say Yayınları. Sf. 71-75. 4. Hafta: Kentler ve Küreselleşme Giddens, A. (2008). “Şehirler ve Kentsel Alanlar”. Sosyoloji içinde. İstanbul: Kırmızı Yayınları. Sf: 973-987. 5. Hafta: İstanbul’da Küresel Değişme 1 Keyder, Ç. (2009). “Arka Plan”, İstanbul Küresel ile Yerel Arasında içinde, hazırlayan Ç. Keyder. İstanbul: Metis Yayınları. Sf. 21-41. Kolluoğlu, B. (2014). “Sunuş, Şehre Gören Gözlerle Bakmak”, Yeni İstanbul Çalışmaları: Sınırlar, Mücadeleler, Açılımlar içinde, hazırlayan A. Bartu Candan ve Cenk Özbay. İstanbul: Metis Yayınları. Sf. 17-27. 6. Hafta: İstanbul’da Küresel Değişim 2 Erder, S. (2009). “Nerelisin Hemşerim?”, İstanbul Küresel ile Yerel Arasında içinde, hazırlayan Ç. Keyder. İstanbul: Metis Yayınları. Sf. 192-205. Karakılıç, İ.Z. (2021). Fener, Balat, Ayvansaray: Haliç’ten Akan Belleğin İzinde, Spektrum, Tasarım Rehberleri, 4:90-93. 7. Hafta: İstanbul’da Küresel Değişim 3 Kuyucu, T. ve Ö. Ünsal (2011). “Neoliberal Kent Rejimiyle Mücadele: Başıbüyük ve Tarlabaşı’nda Kentsel Dönüşüm ve Direniş”, İstanbul Nereye? Küresel Kent, Kültür, Avrupa içinde. Hazırlayanlar D. Göktürk, L. Soysal, İ. Türeli. İstanbul: Metis Yayınları. Sf. 85-107. Bartu Candan, A. Ve B. Kolluoğlu (2008). “Kapalı Siteler ve Sosyal Tabakalaşma” Mimdap.org Erişim Adresi: http://mimdap.org/2008/12/kapaly-siteler-ve-sosyal-tabakalathma/ 8. Hafta: İstanbul’da Küresel Değişim 4 Ekümenopolis: Ucu Olmayan Şehir (2011, İmre Azem) belgeseli izlenmesi Ekümenopolis: Ucu Olmayan Şehir https://www.imdb.com/title/tt1854524/ https://www.youtube.com/watch?v=maEcPKBXV0M 9. Hafta: Yürüme ve gözlemleme ödevi teslimi ve tartışması 10. Hafta: Küreselleşen Kültür Endüstrisi Stokes, M. (2009). “Kültür Endüstrileri ve İstanbul’un Küreselleşmesi”, İstanbul Küresel ile Yerel Arasında içinde, hazırlayan Ç. Keyder. İstanbul: Metis Yayınları. Sf. 145-168. Özyurt, F. (2015). “O Eski Halinden Eser Yok Şimdi: Unkapanı Plakçılar Çarşısı”, Gazete Bilkent. Erişim Adresi: http://www.gazetebilkent.com/o-eski-halinden-eser-yok-simdi/ Crossing the Bridge: the Sound of İstanbul (2005, Fatih Akın) belgeselinin izlenmesi Crossing the Bridge: the Sound of İstanbul https://www.imdb.com/title/tt0459242/ https://www.youtube.com/watch?v=WqksLUiX2cw 11. Hafta: İstanbul’da Gıda ve Yemek Türkkan, C. Ve B. Özyer (2021). “İstanbul’u Beslemek- İstanbul Kent Konseyi Tarım, Gıda ve Su Ürünleri Çalışma Grubu Canlı Yayını” Erişim Adresi: https://www.youtube.com/watch?v=FyGw-fF2QVw +90, (2022). “Tarihi Yedikule Bostanları, İstanbul’un Ortasında Bir Cennet” Erişim Adresi: https://www.youtube.com/watch?v=H0xc7xDYu5c Tuncer, E. (2018). “Yemek ve yerleşmek: Fatih'te Suriye lokantaları”, T24. Erişim Adresi: https://t24.com.tr/k24/yazi/yemek-ve-yerlesmek,1575 Balancar, F. (2020). “İstanbul'dan Anadolu'ya farklı renkleriyle Rum yemek kültürü”. Agos. Erişim Adresi: http://www.agos.com.tr/tr/yazi/24049/istanbul-dan-anadolu-ya-farkli-renkleriyle-rum-yemek-kulturu 12. Hafta: İstanbul’da Sivil Toplum 13. Hafta: Genel Tekrar 1 14. Hafta: Genel Tekrar 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ödev | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 2 | 2 | 4 |
Proje | 2 | 4 | 8 |
Küçük Sınavlar | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır. | 1 |
2) | Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir. | 5 |
3) | Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler. | 1 |
4) | Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar. | 2 |
5) | Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir. | |
6) | Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir. | |
7) | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. | |
8) | Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar. | |
9) | Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur. | |
10) | Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır. | |
11) | Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir. | |
12) | Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir. | |
13) | Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir. | |
14) | Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur. | |
15) | Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir. | |
16) | Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur. | |
17) | Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar. | |
18) | Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar. | |
19) | Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır. | |
20) | Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir. | |
21) | Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir. | |
22) | Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır. | |
23) | Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar. | |
24) | Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar. | |
25) | Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir. | |
26) | Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır. | |
27) | Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir. | |
28) | Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular. | |
29) | Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır. | |
30) | Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir. | |
31) | Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir. | |
32) | Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler |