ISL5294 Kişisel Satış TeknikleriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5294 Kişisel Satış Teknikleri Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖZLEN ONURLU
Öğ.Gör. YÜCEL UYGUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Dersin amacı pazar koşullarında kişisel satışın ve kişisel satış temsilcisinin rolü ve satış tekniklerinin uygulayabilme yeteneğinin geliştirilmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Satış Tekniklerini öğrenerek, Kişilik yapılarının farkına varırlar ve karşılarındaki müşterilerin kişiliklerini analiz edebilip satışı buna göre yönlendirebilirler. Satış kademesinde yükseldiklerinde ise astlarını nasıl yöneteceklerini öğrenirler.

Dersin İçeriği

Satış kavramı, satış türleri, sınırları ve unsurları, kişisel satış kavramı ve kişisel satışta amaç ve iletişim, satış temsilcisi kavramı ve kişisel satıştaki önemi, satış temsilcisinin özellikleri ve mesleki gelişim süreçleri, kişisel satış teknikleri, satışta müşterinin, satış şeflerinin, bayilerin rolü, aile şirketlerinde satış kavramı ve satış sonrası faaliyetler konularını içeren bir derstir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Satış kavramı, türleri
2) Satışın sınırları ve unsurları
3) Kişisel satış tanım ve özellikleri, kişisel satışın gelişimi
4) Kişisel satışın avantajları, dezavantajları ve kişisel satışta iletişim
5) Satış temsilcisi kavramı ve önemi
6) Kişisel satış temsilcisinin mesleki gelişimi, kişisel satış temsilcisi türleri
7) Ara Sınav
8) Satış Teknikleri- Müşterilere gidilerek yapılan satış
9) Satış Teknikleri- Satış yerine gelen müşterilere satış
10) Müşteri ile ilişkiler ve satışta yöneticilik
11) Distribütör bünyesinde satış ve aile şirketlerinde kişisel satış
12) Satış sonrası hizmetler
13) Kişisel satışın temel kuralları
14) Örnek olaylar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kişisel satış ve satış yönetimi konusunda yazılmış, makale, kitap, tez ve projeler. Ayrıca örnek olayların yer aldığı diyaloglar.
Diğer Kaynaklar: Kişisel satış ve satış yönetimi konusunda yazılmış, makale, kitap, tez ve projeler. Ayrıca örnek olayların yer aldığı diyaloglar.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 13 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 81
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi,
2) İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek,
3) İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması,
4) Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi,
5) Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi,
6) İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek,
7) Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek,
8) Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak,
9) Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek,
10) İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek,