VCD3142 Point of Purchase DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD3142 Satış Noktası Tasarımı Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. MATİLDE WOL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Point of Purchase (POP) ya da Point of Sales (POS) satış ve marka bilinirliğini artırmak için bir maliyetin etkin olduğu bir yoldur.
Be dersin amacı çarpıcı ve yenilikçi tasarımlar için mağaza teşhiri oluşturmaktır. Öğrenciler, geniş bir yelpazede, biçimlerin, boyutların, stillerin ve müşteriyi satın almaya ikna etmek için kullanılan tüm görsel dilin üzerinde çalışırlar. Renkler, dokular, aydınlatma ve grafik sanatı, büyüleyici, etkileyici ve potansiyel alıcıların dikkatini yakalama yeteneğine sahip fonksiyonel sistemleri oluşturmakta kullanılır.
Tam renkli fotoğraflarla, Point of Purchase, perakende satış, iç mekan tasarımı, sergi, sergileme standı ve etkinlik tasarımı gerektiren her reklam kampanyası için zorunluluk teşkil etmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) BLT (Below the line) reklam tasarım ihtiyaçlarını belirlemek
2) Tasarımı ve mağaza teşhirini araştırmak
3) Biçimleri, boyutları, stilleri ve kullanılan tipografiyi belirlemek
4) Kavram-ürün-potansiyel alıcı arasındaki ilişkiyi analiz etmek
5) Markanın akılda kalıcılığı ve ürün özelliklerinin vurgulanmasını sağlamak
6) Farklı tasarım düzenlemeleri uygulamak
7) Üretim sürecini gerçekleştirmek

Dersin İçeriği

Tasarım ve mağaza teşhiri, üretim süreci ele alınır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) POP tasarım prensipleri
3) Güncel POP tasarımları ile ilgili tartışma
4) Araştırma/Marka seçmek (her öğrenci için farklı bir marka)
5) İlk düzenleme sunuşu
6) Final düzenleme sunuşu/ BTL Kampanyası
7) Konu Tekrarı ve Süreç
8) Güncel POP tasarımları ile ilgili araştırma
9) Güncel POP tasarımları ile ilgili tartışma
10) Araştırma/Marka seçmek (tüm öğrenciler için aynı marka)
11) Konsept şeması sunuşu
12) POP malzemeleri üzerinde çalışma/düzenleme sunuşu 1
13) Düzenleme sunuşu 2
14) Konu tekrarı ve süreç

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Point of Purchase Design Annual 6 and 7 www.popai.com
Creativity- David E. Carter(Editor)-www.harpercollins.com
The One Show- www.oneclub.org
Archive- Ads and posters magazine-www.luezersarchive.com
Communications Arts- www.commarts.com
Mediacat
Kırmızı
Marketing Türkiye
Novum

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 20
Sunum 3 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 28
Ara Sınavlar 14 28
Final 14 28
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek