SİNEMA VE TELEVİZYON (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV5001 | Korku, Cinsiyet ve Toplum | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. OSMAN KAYA ÖZKARACALAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, korku sinemasını batılı toplumlardaki çeşitli 'ötekileştirme' dinamiklerini yansıtan bir tür olarak incelemeyi amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Korku sinemasının tarihine aşina olmak. II. Film kuramında korku sinemasına ilişkin kuramsal yaklaşımlara aşina olmak. III. Makro sosyo-kültürel değişimlerle janr sinemasında değişen eğilimler arasındaki ilişkilerdeki dinamikleri anlamak. IV. Bir janr filmini, film teorisinin kavramsal araçları ile analiz edebilme yeteneğini edinmek. V. Sinemada auteur kavramını anlamak. VI. Film izleme deneyiminde etkin olan muhtemel hazları anlamak. VII. Toplumsal cinsel kimlik ve bakış konularında film kuramındaki mevcut yaklaşımları eleştirel biçimde değerlendirebilme yeteneğini kazanmak. |
Dersin ana ağırlığı, toplumsal cinsel kimlikle ilgili konularda olacaktır, yani esas itibariyle korku filmi canavarlarının kadın cinselliğine ve/veya cinsel normlardan sapmaları temsil ettiği örnekler incelenecektir. İkinci ilgi alanı ise, canavarların yabancı kültürler, azınlıklar, 'aşağı' sınıflar, vb'yi temsil ettiği örnekler olacaktır. Ders, janr sinemasını incelerken tarihsel boyuta önem verecek ve sosyo-kültürel değişim ile türdeki değişen eğilimler arasındaki ilişkileri saptayacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | - |
1) | Final ödevi | final ödevini hazırlama |
2) | Korku sinemasının kısa tarihi | okuma |
3) | Film kuramında korku sinemasına ilişkin yaklaşımlara giriş | okuma |
4) | Baskılanmışın Geri Dönüşü - klasik örnekler-1 | okuma ve film izleme |
5) | Baskılanmışın Geri Dönüşü - klasik örnekler-2 | okuma ve film izleme |
6) | Transgresif örnekler | okuma ve film izleme |
7) | Auterlerden korku filmleri | okuma ve film izleme |
8) | Siyasi gündemli korku filmleri - 1 | okuma ve film izleme |
9) | Siyasi gündemli korku filmleri - 2 | okuma ve film izleme |
10) | 'Hayatta Kalan Kız'ın ortaya çıkışı | okuma ve film izleme |
11) | Tecavüz ve intikam - 1 | okuma ve film izleme |
12) | Tecavüz ve intikam - 2 | okuma ve film izleme |
13) | Feminist eleştirinin gözden geçirilmesi | okuma |
14) | Sunumlar | sunuma hazırlık |
15) | Sunumlar | sunuma hazırlık |
16) | Final ödevi | final ödevini hazırlama |
Ders Notları / Kitaplar: | Andrew Tudor, Monsters & Mad Scientists (1991, Blackwell) Robin Wood, Hollywood from Vietnam to Reagan (2003, Coumbia U. Press) Carol Glover, Men, Women & Chainsaws: Gender in the Horror Film (1993, Princeton U. Press) |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 10 |
Sunum | 1 | % 45 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 8 | 128 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrenciler, sinema tarihinden önemli filmleri inceleyerek, küresel sinema televizyon yapımlarının tarihi ve sosyolojik bağlamları hakkında geniş bir bilgi kazanacak ve kendi eserlerini yaratmak için fikir sahibi olacaklardır. Öğrenciler senaryo yazımı, sinematografi ve ışıklandırma, yönetmenlik, post-prodüksiyon temelli dersler aracılığıyla kurmaca ya da belgesel hikaye anlatımı yöntemlerinde ustalaşacaktır. | 5 |