REK5302 Reklamda Örnek UygulamalarBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
REK5302 Reklamda Örnek Uygulamalar Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DEMİR KARPAT POLAT
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ALİ ATIF BİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin reklam alanı ile ilgili teori, kavram ve yöntemlere dayanarak reklamın araç ve fikirlerini tartışabilmelerini ve analiz edebilmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin reklam alanının dinamiklerini ve uygulanan yöntemleri stratejik ve yaratıcı bakış açısıyla değerlendirebilmeleri ve özgün, etkili stratejiler geliştirebilmeleri amaçlanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1)Örnek reklam uygulamalarının değerlendirebilecek
2)Reklamcılık konusunda temel dinamikleri ve yaklaşımları kavrayabilecek ve tanımlayabilecek
3)Reklam konseptlerinin yaratıcı süreçteki rolünü tanımlayabilecek
4)Yaratıcı konseptler oluşturabilecek

Dersin İçeriği

Bu derste teoride öğrenilen reklamcılığın temellerinin, örnek uygulamalar üzerinden değerlendirilmesi yapılır ve bu teorilerin örnek kullanımları karşılaştırmalı olarak analiz edilir. Stratejik ve yaratıcı bakış açısını birlikte kullanmanın faydaları tanımlanır. Bu yaratıcı sürecin nasıl yönetileceği analiz edilir. Edinilen bu bakış açısıyla örnek reklam kampanyaları incelenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Reklamı stratejik bakış açısıyla değerlendirme ve reklam yaratım sürecinde doğru bilinen yanlışlar
3) Reklama maruz kalma, reklam kampanyalarının etkileri ve yaratıcı düreç
4) Örnek reklam kampanyası analizi Ödev yapılacak
5) Örnek reklam uygulaması analizi Ödev yapılacak
6) Türkiye'de reklam dinamikleri ve yeni yaklaşımlar
7) Örnek reklam uygulaması analizi ödev yapılacak
8) Örnek Reklam Uygulaması Analizi ödev yapılacak
9) Dünyada reklam dinamikleri ve yeni yaklaşımlar
10) Örnek reklam uygulaması analizi
11) Örnek reklam uygulaması analizi ödev yapılacak
12) Güncel başarılı reklam kampanyaları ve reklamda yeni trendler
13) Örnek reklam uygulaması analizi ödev yapılacak
14) Yaratıcı fikir değerlendirmeleri sunum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: 1. Satan reklam yaratmak, Luke Sullivan, 2001, Mediacat
Hey Whipple Squeeze This: A guide to creating great ads

2. Bir reklamcının itirafları, David Ogilvy,2008, Reklamcılık Vakfı Yayınları
Confessions of an Advertising Man

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 48
Ödevler 14 43
Final 14 53
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir.
2) Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek.
3) Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak.
4) Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek.
5) Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek.
6) Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak.
7) Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak.
8) Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak.
9) İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak.
10) Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak.