REK5302 Reklamda Örnek UygulamalarBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HUKUKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HUKUK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
REK5302 Reklamda Örnek Uygulamalar Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DEMİR KARPAT POLAT
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ALİ ATIF BİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin reklam alanı ile ilgili teori, kavram ve yöntemlere dayanarak reklamın araç ve fikirlerini tartışabilmelerini ve analiz edebilmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin reklam alanının dinamiklerini ve uygulanan yöntemleri stratejik ve yaratıcı bakış açısıyla değerlendirebilmeleri ve özgün, etkili stratejiler geliştirebilmeleri amaçlanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1)Örnek reklam uygulamalarının değerlendirebilecek
2)Reklamcılık konusunda temel dinamikleri ve yaklaşımları kavrayabilecek ve tanımlayabilecek
3)Reklam konseptlerinin yaratıcı süreçteki rolünü tanımlayabilecek
4)Yaratıcı konseptler oluşturabilecek

Dersin İçeriği

Bu derste teoride öğrenilen reklamcılığın temellerinin, örnek uygulamalar üzerinden değerlendirilmesi yapılır ve bu teorilerin örnek kullanımları karşılaştırmalı olarak analiz edilir. Stratejik ve yaratıcı bakış açısını birlikte kullanmanın faydaları tanımlanır. Bu yaratıcı sürecin nasıl yönetileceği analiz edilir. Edinilen bu bakış açısıyla örnek reklam kampanyaları incelenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Reklamı stratejik bakış açısıyla değerlendirme ve reklam yaratım sürecinde doğru bilinen yanlışlar
3) Reklama maruz kalma, reklam kampanyalarının etkileri ve yaratıcı düreç
4) Örnek reklam kampanyası analizi Ödev yapılacak
5) Örnek reklam uygulaması analizi Ödev yapılacak
6) Türkiye'de reklam dinamikleri ve yeni yaklaşımlar
7) Örnek reklam uygulaması analizi ödev yapılacak
8) Örnek Reklam Uygulaması Analizi ödev yapılacak
9) Dünyada reklam dinamikleri ve yeni yaklaşımlar
10) Örnek reklam uygulaması analizi
11) Örnek reklam uygulaması analizi ödev yapılacak
12) Güncel başarılı reklam kampanyaları ve reklamda yeni trendler
13) Örnek reklam uygulaması analizi ödev yapılacak
14) Yaratıcı fikir değerlendirmeleri sunum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: 1. Satan reklam yaratmak, Luke Sullivan, 2001, Mediacat
Hey Whipple Squeeze This: A guide to creating great ads

2. Bir reklamcının itirafları, David Ogilvy,2008, Reklamcılık Vakfı Yayınları
Confessions of an Advertising Man

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 48
Ödevler 14 43
Final 14 53
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
2) Hukuk metodolojisi ile yorum yöntemlerinin bilgisine sahip olur.
3) Modern hukuk kazanımlarını tarihsel bilgi birikimi ile yorumlar.
4) Hukuk kurallarına temel teşkil eden felsefi düşünce akımları hakkında bilgi sahibidir.
5) Yasal düzenlemelerden, yargı organlarının kararlarından ve bunlarla ilgili bilimsel değerlendirmelerden haberdardır.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı organlarının kararları ve doktrindeki görüşleri değerlendirerek çözüme kavuşturur.
7) En az bir yabancı dili bilim dili olarak kullanır.
8) Devletin siyasi ve hukuki temeli hakkında bilgi sahibidir.
9) Bireylerin ve toplumların haklarının tarihsel gelişimi ve bu süreçte kabul edilen temel metinler hakkında bilgi sahibidir.
10) Ulusal ve uluslararası alanda meydana gelebilecek toplumsal düzeni zedeleyici meseleler hakkında çözüm bulma becerisine sahiptir.
11) Kişiler arasında meydana gelebilecek olası hukuki uyuşmazlıkları ortaya çıkmadan engelleme becerisine sahiptir.
12) Uluslararası ve karşılaştırmalı hukuk sistemleri alanında bilgi sahibidir.
13) Ulusal ve uluslararası ticari ilişkilerin kurulması ve sağlıklı bir biçimde yürütülmesi hususunda bilgi sahibidir.
14) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde kullanır.
15) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
16) Avrupa Birliği müktesebatı ve kurumları hakkında bilgi sahibidir.
17) Ekonomik ve finansal mekanizmalara ilişkin hukuki düzenlemelere ve uygulamalara hâkimdir.
18) Ulusal ve uluslararası yargı organlarının işleyişi hakkında bilgi sahibidir.