REK5301 Pazarlama İletişiminde  YaratıcılıkBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
REK5301 Pazarlama İletişiminde  Yaratıcılık Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. OĞUZHAN AKAY
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere gazeteler, dergiler,tv,radyo ve internet için nasıl reklam üreteceklerini öğretmektir. Yazılı basın ve billboardlar için yaratıcı içerik geliştirmek dersin kapsamına girer. Bu derste öğrenciler reklamda yaratıcılık konusunda tüm teknikleri öğrenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Yaratıcı süreci tanımlayabilecek.
2- Problem tanımlayabilecek ve çözüm üretebilecek.
3- Gerekli bilgi toplayabilecek ve kullanabilecek.
4- Fikirleri uygulamaya geçirme becerisi edicenek.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler reklamlar için ilgi çekici yaratıcı içerik üretimini ve bu sürecin yönetimini öğreneceklerdir. Türkiye'de ve dünyada reklamcılığın yönü ve yeni akımları değerlendirilecektir. Öğrenciler öğrendiklerini uygulama ile pekiştireceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Yaratıcı süreç ve yaratıcı kişilik.
3) Yaratıcı süreci anlamak: - Yaratıcı kişilik - Yaratıcılığı engelleyen faktörler - Beyin fırtınası nasıl yapılır? 1. Ödev için teslim zamanı.
4) Eğlenmek, yenilikçi, fikirsever olmak. Egzersizler.
5) Hedefe kilitlenme. Çocuksuluk ve merak geliştirme. Egzersizler.
6) Düşünme süreci nasıl işler? Birleştirmelerden yeni fikirlere ulaşma yöntemleri. Egzersizler. 2. Ödev için teslim zamanı.
7) Problem tanımlama ve süreçleri. Problem/Çözüm. Görme biçimleri.
8) Bilgi toplama ve kullanma. Fikir arayışında kuralları gözden geçirme ve yıkma. Egzersizler.
9) Bulunan fikirlerden vazgeçmek ve yeni fikir arayışları başlatma yöntemleri. 3. Ödev için teslim zamanı.
10) Fikirlerin uygulamaya geçirilişi. Egzersizler. ödev hazırlanacak.
11) Reklam yazma sürecinin temel bileşenleri. Final sunumları brifingi.
12) Strateji ve medya ürünleri. 4. Ödev için teslim zamanı.
13) Senaryo ve metin yazım yöntemleri.
14) Genel Tekrar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.

Course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 4 % 20
Sunum 1 % 40
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Sunum / Seminer 3 24
Ödevler 13 45
Final 1 16
Toplam İş Yükü 197

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır.
2) Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır.
3) Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur.
4) Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
5) Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur.
6) İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir.
7) Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir.
8) Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir
9) Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır.
10) Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur.