Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Yaratıcı süreç ve yaratıcı kişilik. |
|
3) |
Yaratıcı süreci anlamak: - Yaratıcı kişilik - Yaratıcılığı engelleyen faktörler - Beyin fırtınası nasıl yapılır? 1. Ödev için teslim zamanı. |
|
4) |
Eğlenmek, yenilikçi, fikirsever olmak. Egzersizler. |
|
5) |
Hedefe kilitlenme. Çocuksuluk ve merak geliştirme. Egzersizler. |
|
6) |
Düşünme süreci nasıl işler? Birleştirmelerden yeni fikirlere ulaşma yöntemleri. Egzersizler. 2. Ödev için teslim zamanı. |
|
7) |
Problem tanımlama ve süreçleri. Problem/Çözüm. Görme biçimleri. |
|
8) |
Bilgi toplama ve kullanma. Fikir arayışında kuralları gözden geçirme ve yıkma. Egzersizler. |
|
9) |
Bulunan fikirlerden vazgeçmek ve yeni fikir arayışları başlatma yöntemleri. 3. Ödev için teslim zamanı. |
|
10) |
Fikirlerin uygulamaya geçirilişi. Egzersizler. |
ödev hazırlanacak. |
11) |
Reklam yazma sürecinin temel bileşenleri. Final sunumları brifingi. |
|
12) |
Strateji ve medya ürünleri. 4. Ödev için teslim zamanı. |
|
13) |
Senaryo ve metin yazım yöntemleri. |
|
14) |
Genel Tekrar. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak |
|
2) |
Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak |
|
3) |
Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek |
|
4) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
4 |
5) |
Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek |
|
6) |
Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak |
|
7) |
Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek |
|
8) |
Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak |
4 |
9) |
Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak |
|
11) |
Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak |
|
12) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
|