İLERİ OYUNCULUK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IOY5887 | Seminer | Güz | 0 | 0 | 0 | 10 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Ön Koşullar: |
IOY5888-1 - Tez |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencinin tez çalışmasını desteklemek üzere çalışılan oyunun sahnelenmesi ile ilgili atölye çalışmaları yapılmasını amaçlamaktadır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Oyunu seçebilmek II. Seçilen oyunun öğelerini araştırabilmek III. Seçilen oyundaki karakterlerin analizini yapabilmek IV. Bir oyunda karakterin canlandırılması V. Tez çalışması ekseninde oyunu veya seçilen rolü inceleyebilecek duruma gelmek |
Bu derste, tez çalışmasına yardımcı olması amacıyla öğrencinin tezde ele alacağı oyun üzerine atölye çalışmalarından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oyun seçimi | |
2) | Oyun yazarının döneminin incelenmesi | |
3) | Eserin döneminin incelenmesi | |
4) | Eserin yapısı ve edebi tahlili | |
5) | Fikir, Tür, Tema | |
6) | Eserin tarzı | |
7) | Eserdeki ana çatışma | |
8) | Karakterlerin incelenmesi | |
9) | Eserdeki büyük olaylar | |
10) | Eserdeki küçük olaylar | |
11) | Eserin fabulası | |
12) | Üzerinde çalışılan karakterin yorumu | |
13) | Yorumlanmış karakter üzerinde pratik çalışmalar | |
14) | Pratik |
Ders Notları / Kitaplar: | Stanislavski bütün kitapları Diderot bütün kitapları Jean Villard bütün kitapları Freud – Ben ve O Dramaturji metinleri (Antik dönemden günümüze) |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ödev | 5 | % 30 |
Sunum | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 63 |
Proje | 14 | 28 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 137 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrenciler, oyunculuk alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. | 4 |
2) | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. | 5 |
3) | Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | 2 |
4) | Oyunculuk konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | 1 |
5) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | 4 |
6) | Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 2 |
7) | Oyunculuk alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. | 5 |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. | 4 |
9) | Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. | 3 |
10) | Oyunculuk alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. | 2 |
11) | İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. | 5 |
12) | İleri Oyunculuk programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. | 3 |
13) | İleri Oyunculuk Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. | 5 |