SPOR YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5999 | Proje | Bahar | 0 | 0 | 0 | 16 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Prep |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Proje dersinin amacı, öğrencilerin akademik araştırma yeteneklerini arttırmaktır. Öğrenciler kendi seçtikleri akademisyenleri danışman hoca olarak belirleyerek proje çalışmalarını danışmanlarının rehberliğinde gerçekleştirip, final olarak kendilerine bir sunum gerçekleştireceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu ders sonunda; Öğrenciler, akademik araştırma yetilerini geliştirerek, teorik ve pratik anlamda argüman geliştirebilme yeteneği kazanacaklardır. Proje çalışmasının sonunda, öğrencilerin gerçekleştirecekleri sunumlar, öğrencilerin sunum yapma kabiliyetlerinin akademik seviyeye yükselmiş olduğunu gösterecektir. |
Öğrenciler danışmanları ile birlikte bilimsel bir araştırma yapacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Proje Dersi Tanıtımı ve Sürecin Açıklanması | Yok |
2) | Konu Belirleme ve Ön Araştırma | Yok |
3) | Literatür Taraması ve Araştırma Sorusu Oluşturma | Yok |
4) | Araştırma Yönteminin Belirlenmesi | Yok |
5) | Veri Toplama Araçlarının Geliştirilmesi | Yok |
6) | Proje Önerisinin Sunumu ve Geri Bildirim | Yok |
7) | Veri Toplama Süreci | Yok |
8) | Veri Analizine Giriş | Yok |
9) | İleri Veri Analizi Teknikleri | Yok |
10) | Veri Analizi ve İlk Bulguların Yorumlanması | Yok |
11) | Bulguların Yazımı ve Tartışılması | Yok |
12) | Proje Raporu Üzerine Birebir Danışmanlık ve Son Kontroller | Yok |
13) | Proje Raporu Üzerine Birebir Danışmanlık ve Son Kontroller | Yok |
14) | Proje Sunumu ve Değerlendirme | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Eğitimde Bilimsel Araştırma - Lisa Towne / Richard J. Shavelson - National Academic Press - ISBN-13: 978-0309082914 |
Diğer Kaynaklar: | Scientific Research in Education - Lisa Towne / Richard J. Shavelson - National Academic Press - ISBN-13: 978-0309082914 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Arazi Çalışması | 6 | 25 | 150 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 30 | 210 |
Sunum / Seminer | 1 | 25 | 25 |
Proje | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 410 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor yönetiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 5 |
2) | Spor yönetimi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 5 |
3) | Spor yönetimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 5 |
4) | Spor yönetimi alnında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 5 |
5) | Spor yönetimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 5 |
6) | Spor yönetimi alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 5 |