ISL5255 Stratejik Pazarlama UygulamalarıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETME (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5255 Stratejik Pazarlama Uygulamaları Güz
Bahar
3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi KAZIM SELÇUK TUZCUOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi FATİH ANIL
Doç. Dr. YUSUF CAN ERDEM
Prof. Dr. ÖZGÜR ÇENGEL
Dr. ZEYNEP LEMBET
Öğ.Gör. REHA TARTICI
Dr. MİTHAT BÜLENT ÖZMEN
Doç. Dr. UĞUR CEVDET PANAYIRCI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Stratejik Pazarlama Uygulamaları dersi, öğrencilerin bugüne kadar farklı derslerde gördükleri uygulamaları birleştirerek, bütüncül bir bakış açısı ile, daha karmaşık pazarlama problemlerine çözüm üretebilmelerini hedeflemektedir. Sadece yaratıcıklarını değil, farklı finansal, operasyonel, insan kaynakları, üretim odaklı problemlerin de farkında olarak, araştırma yapma ve verilerden mantıklı çözümler üretebilme kapasitelerini geliştirmeyi hedeflemektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Sektörün önde gelen iki firmasının yetkilileri tarafından verilecek brief ve bilgilendirmenin ardından, katılımcılar gruplar halinde kendilerine verilen soru/sorunlara yönelik detaylı çalışma yaparak çözüm önerileri üretmek ve en etkin sonuçlara ulaştıracak bir yol haritası önermeyi öğreneceklerdir. Her sınıfta en az bir kurum yetkilisi ile beraber öğretim üyeleri (toplamda en az 2 üye) bir jüri oluşturacaklar ve belirlenen kriterler çerçevesinde projeleri değerlendireceklerdir.

Dersin İçeriği

1:Harvard Business Review (HBR) kaynaklı temel makalelerin incelenmesi ve HBR Vak’a çalışmaları
2: Sektörün önde gelen firma yetkilileri tarafından verilecek vak’a çalışmaları
Dersin başında Harvard Business Review kaynaklı temel makaleler incelenerek tartışılacaktır. Daha sonra, katılımcıların her hafta için belirlenen vak’a çalışmalarına ait soru/sorunlara çözüm üretmeleri beklenmektedir. Farklı pazarlama problemleri içeren bu çalışmaların bütüncül bir bakış açısı ile değerlendirilmesi gerekecektir. Her katılımcı bireysel olarak o haftaya ait vaka çalışmalarından sorumludur. Ayrıca her hafta ikişer kişiden oluşan 2 yada 3 grup o haftaya ait vak’a bir çalışmalarını detaylı olarak inceleyerek, sınıfta sunacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Bilgilendirme Haftalık Okuma
2) Temel Makalelerin Tartışılması Haftalık Okuma
3) HyundaiCard's Marketing Strategy & Wal-Mart Stores Haftalık Okuma
4) The New Beetle & Walt Disney Co.: The Entertainment King Haftalık Okuma
5) Samsung Electronics & Harley-Davidson: Preparing for the Next Century Haftalık Okuma
6) Apple Inc., 2008 & Launching the BMW Z3 Roadster Haftalık Okuma
7) Vize Sınavı Yok
8) Sektörel Vaka Çalışması 1- Briefing Haftalık Okuma
9) Sektörel Vak’a Çalışması 1 – İnceleme/Çalışma Haftalık Okuma
10) Sektörel Vak’a Çalışması 1- Sunumlar Haftalık Okuma
11) Sektörel Vaka Çalışması 2- Briefing Haftalık Okuma
12) Sektörel Vak’a Çalışması 2 – İnceleme/Çalışma Haftalık Okuma
13) Sektörel Vak’a Çalışması 2- Sunumlar Haftalık Okuma
14) Toyota Motor Corp.: Launching Prius& Virgin Mobile USA: Pricing for the Very First Time Haftalık Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Marketing Strategy: An Overview (Product Number: 500005-PDF-ENG)
E. Raymond Corey

Note on Marketing Strategy (Product Number: 598061-PDF-ENG)
Robert J. Dolan

Diğer Kaynaklar: The Seven Questions of Marketing Strategy (Product Number: UV2974-PDF-ENG)
Paul W. Farris, Mark Parry, Rajkumar Venkatesan

Market Segmentation, Target Market Selection, and Positioning (Product Number: 506019-PDF-ENG)
Miklos Sarvary, Anita Elberse

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 13 7 91
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 3 36
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi,
2) İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek,
3) İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması,
4) Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi,
5) Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi,
6) İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek,
7) Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek,
8) Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak,
9) Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek,
10) İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek,