ADV4634 Ad LawBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV4634 Reklam Hukuku Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜL ŞENER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı reklama yönelik hukuki konulara ilişkin bir anlayış geliştirmek ve Türkiye'deki reklam özdenetim standartlarını incelemek ve tartışmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi tamamlayan öğrenciler;

1- Reklam pratiğiyle ilgili olarak hukuki problemler ve çözüm yollarına yönelik farkındalığa sahip olacak ve eleştirel bir bakış geliştirecektir.
2- Reklamın hedeflediği/hizmet ettiği işkolları, tüketici ve amaca yönelik hukuki düzenlemeleri araştıracak ve bu bilgiyi değerlendirme yetisi kazanacaktır.
3- Reklama yönelik hukuki düzenlemelerin incelenmesi yoluyla reklam etiğini anlayacaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders reklama yönelik hukuki düzenlemelerin ve Türkiye'deki kanun düzenleyici kurumların konuyla ilgili yaklaşımlarının incelenmesini içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Ders içeriğinin anlatılması.
2) Türkiye'de reklam denetimi: - RÖK - Uluslararası reklam uygulama esasları Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır.
3) Reklam yanlışlarına genel bakış. Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır.
4) Reklam yanlışları: Doğrusu ne? Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır.
5) Telif hakları
6) Reklamda rekabet esasları
7) Yükselen trend: Ürün yerleştirme. - Yeni kanun ve yönetmeliğin getirdikleri. Konuyla ilgili ek okumalar dağıtılacaktır.
8) Vaka incelemesi
9) Tüketici gözüyle bakmak.
10) Reklam ve etik: - Özel tüketici segmentleri: Çocuklar ve gençler Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır.
11) Reklam ve etik. - Doğruyu söylemek. Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır.
12) Reklam ve hukuk: Uzman görüşleri 1 - Konuk konuşmacı (Kanun düzenleyici)
13) Reklam ve hukuk: Uzman görüşleri 2 - Konuk konuşmacı (Reklamveren)
14) Dijital çağda reklam özdenetimi: - Konuk konuşmacı (dijital ajans)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Reklam ve reklam mevzuatı, Zakir Avşar / Müge Elden
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır.
2) Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır.
3) Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur.
4) Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
5) Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur.
6) İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir.
7) Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir.
8) Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir
9) Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır.
10) Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur.