Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Ders içeriğinin anlatılması. |
|
2) |
Türkiye'de reklam denetimi:
- RÖK
- Uluslararası reklam uygulama esasları |
Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır. |
3) |
Reklam yanlışlarına genel bakış. |
Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır. |
4) |
Reklam yanlışları: Doğrusu ne? |
Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır. |
5) |
Telif hakları |
|
6) |
Reklamda rekabet esasları |
|
7) |
Yükselen trend: Ürün yerleştirme.
- Yeni kanun ve yönetmeliğin getirdikleri. |
Konuyla ilgili ek okumalar dağıtılacaktır. |
8) |
Vaka incelemesi |
|
9) |
Tüketici gözüyle bakmak. |
|
10) |
Reklam ve etik:
- Özel tüketici segmentleri: Çocuklar ve gençler |
Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır. |
11) |
Reklam ve etik.
- Doğruyu söylemek.
|
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
12) |
Reklam ve hukuk: Uzman görüşleri 1
- Konuk konuşmacı (Kanun düzenleyici) |
|
13) |
Reklam ve hukuk: Uzman görüşleri 2
- Konuk konuşmacı (Reklamveren) |
|
14) |
Dijital çağda reklam özdenetimi:
- Konuk konuşmacı (dijital ajans) |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|