ADV4634 Ad LawBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV4634 Reklam Hukuku Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜL ŞENER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı reklama yönelik hukuki konulara ilişkin bir anlayış geliştirmek ve Türkiye'deki reklam özdenetim standartlarını incelemek ve tartışmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi tamamlayan öğrenciler;

1- Reklam pratiğiyle ilgili olarak hukuki problemler ve çözüm yollarına yönelik farkındalığa sahip olacak ve eleştirel bir bakış geliştirecektir.
2- Reklamın hedeflediği/hizmet ettiği işkolları, tüketici ve amaca yönelik hukuki düzenlemeleri araştıracak ve bu bilgiyi değerlendirme yetisi kazanacaktır.
3- Reklama yönelik hukuki düzenlemelerin incelenmesi yoluyla reklam etiğini anlayacaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders reklama yönelik hukuki düzenlemelerin ve Türkiye'deki kanun düzenleyici kurumların konuyla ilgili yaklaşımlarının incelenmesini içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Ders içeriğinin anlatılması.
2) Türkiye'de reklam denetimi: - RÖK - Uluslararası reklam uygulama esasları Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır.
3) Reklam yanlışlarına genel bakış. Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır.
4) Reklam yanlışları: Doğrusu ne? Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır.
5) Telif hakları
6) Reklamda rekabet esasları
7) Yükselen trend: Ürün yerleştirme. - Yeni kanun ve yönetmeliğin getirdikleri. Konuyla ilgili ek okumalar dağıtılacaktır.
8) Vaka incelemesi
9) Tüketici gözüyle bakmak.
10) Reklam ve etik: - Özel tüketici segmentleri: Çocuklar ve gençler Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır.
11) Reklam ve etik. - Doğruyu söylemek. Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır.
12) Reklam ve hukuk: Uzman görüşleri 1 - Konuk konuşmacı (Kanun düzenleyici)
13) Reklam ve hukuk: Uzman görüşleri 2 - Konuk konuşmacı (Reklamveren)
14) Dijital çağda reklam özdenetimi: - Konuk konuşmacı (dijital ajans)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Reklam ve reklam mevzuatı, Zakir Avşar / Müge Elden
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.