Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Ders içeriğinin anlatılması. |
|
2) |
Türkiye'de reklam denetimi:
- RÖK
- Uluslararası reklam uygulama esasları |
Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır. |
3) |
Reklam yanlışlarına genel bakış. |
Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır. |
4) |
Reklam yanlışları: Doğrusu ne? |
Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır. |
5) |
Telif hakları |
|
6) |
Reklamda rekabet esasları |
|
7) |
Yükselen trend: Ürün yerleştirme.
- Yeni kanun ve yönetmeliğin getirdikleri. |
Konuyla ilgili ek okumalar dağıtılacaktır. |
8) |
Vaka incelemesi |
|
9) |
Tüketici gözüyle bakmak. |
|
10) |
Reklam ve etik:
- Özel tüketici segmentleri: Çocuklar ve gençler |
Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır. |
11) |
Reklam ve etik.
- Doğruyu söylemek.
|
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
12) |
Reklam ve hukuk: Uzman görüşleri 1
- Konuk konuşmacı (Kanun düzenleyici) |
|
13) |
Reklam ve hukuk: Uzman görüşleri 2
- Konuk konuşmacı (Reklamveren) |
|
14) |
Dijital çağda reklam özdenetimi:
- Konuk konuşmacı (dijital ajans) |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. |
|
2) |
Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
3) |
Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. |
|
4) |
Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. |
|
5) |
Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. |
|
6) |
Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. |
|
7) |
Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. |
|
8) |
Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. |
|
9) |
Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. |
|
10) |
Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. |
|
11) |
Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. |
|
12) |
Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. |
|
13) |
Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. |
|
14) |
İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |
|