Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Ders içeriğinin anlatılması. |
|
2) |
Türkiye'de reklam denetimi:
- RÖK
- Uluslararası reklam uygulama esasları |
Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır. |
3) |
Reklam yanlışlarına genel bakış. |
Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır. |
4) |
Reklam yanlışları: Doğrusu ne? |
Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır. |
5) |
Telif hakları |
|
6) |
Reklamda rekabet esasları |
|
7) |
Yükselen trend: Ürün yerleştirme.
- Yeni kanun ve yönetmeliğin getirdikleri. |
Konuyla ilgili ek okumalar dağıtılacaktır. |
8) |
Vaka incelemesi |
|
9) |
Tüketici gözüyle bakmak. |
|
10) |
Reklam ve etik:
- Özel tüketici segmentleri: Çocuklar ve gençler |
Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır. |
11) |
Reklam ve etik.
- Doğruyu söylemek.
|
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
12) |
Reklam ve hukuk: Uzman görüşleri 1
- Konuk konuşmacı (Kanun düzenleyici) |
|
13) |
Reklam ve hukuk: Uzman görüşleri 2
- Konuk konuşmacı (Reklamveren) |
|
14) |
Dijital çağda reklam özdenetimi:
- Konuk konuşmacı (dijital ajans) |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
|
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
|
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
|
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
|
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
|
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
|
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
|
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
|
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
|
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
|
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
|
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
|
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
|