ADV4634 Ad LawBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV4634 Reklam Hukuku Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜL ŞENER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı reklama yönelik hukuki konulara ilişkin bir anlayış geliştirmek ve Türkiye'deki reklam özdenetim standartlarını incelemek ve tartışmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi tamamlayan öğrenciler;

1- Reklam pratiğiyle ilgili olarak hukuki problemler ve çözüm yollarına yönelik farkındalığa sahip olacak ve eleştirel bir bakış geliştirecektir.
2- Reklamın hedeflediği/hizmet ettiği işkolları, tüketici ve amaca yönelik hukuki düzenlemeleri araştıracak ve bu bilgiyi değerlendirme yetisi kazanacaktır.
3- Reklama yönelik hukuki düzenlemelerin incelenmesi yoluyla reklam etiğini anlayacaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders reklama yönelik hukuki düzenlemelerin ve Türkiye'deki kanun düzenleyici kurumların konuyla ilgili yaklaşımlarının incelenmesini içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Ders içeriğinin anlatılması.
2) Türkiye'de reklam denetimi: - RÖK - Uluslararası reklam uygulama esasları Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır.
3) Reklam yanlışlarına genel bakış. Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır.
4) Reklam yanlışları: Doğrusu ne? Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır.
5) Telif hakları
6) Reklamda rekabet esasları
7) Yükselen trend: Ürün yerleştirme. - Yeni kanun ve yönetmeliğin getirdikleri. Konuyla ilgili ek okumalar dağıtılacaktır.
8) Vaka incelemesi
9) Tüketici gözüyle bakmak.
10) Reklam ve etik: - Özel tüketici segmentleri: Çocuklar ve gençler Konuyla ilgili ders kitabındaki bölüm okunacaktır.
11) Reklam ve etik. - Doğruyu söylemek. Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır.
12) Reklam ve hukuk: Uzman görüşleri 1 - Konuk konuşmacı (Kanun düzenleyici)
13) Reklam ve hukuk: Uzman görüşleri 2 - Konuk konuşmacı (Reklamveren)
14) Dijital çağda reklam özdenetimi: - Konuk konuşmacı (dijital ajans)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Reklam ve reklam mevzuatı, Zakir Avşar / Müge Elden
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.