Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
|
|
1) |
Dersin ve kuralların sunumu |
|
2) |
Medya Etiğinde Temel Kavram ve Görüşler |
Patterson ve Wilkins, 1. Bölüm |
3) |
Enformasyon Etiği |
Patterson ve Wilkins, 2. Bölüm |
4) |
Reklamcılıkta Etik konuları
(Dönem Projeleri için konu seçimi)
|
Patterson ve Wilkins, 3. Bölüm |
5) |
Halkla İlişkilerde Etik Konuları
(Dönem Projesi Konusuyla ilgili geri dönüş sağlanması)
|
Patterson ve Wilkins, 4. Bölüm |
6) |
Mahremiyet Konuları
(Dönem Projesi konusunda istişare)
|
Patterson ve Wilkins, 5. Bölüm |
7) |
Nefret Söylemi |
Patterson and Wilkins, 6. Bölüm |
8) |
Çıkar Çatışması |
Patterson ve Wilkins, 7. Bölüm |
9) |
Fotoğraf ve Videoda Etik Konuları |
Patterson ve Wilkins, 8. Bölüm |
10) |
Sanal Dünyada Etik |
Patterson ve Wilkins, 9. Bölüm |
11) |
Sanat ve Eğlence Dünyasında Etik |
Patterson ve Wilkins, 10. Bölüm |
12) |
Dönem Projesi Sunumları |
|
13) |
Dönem Projesi Sunumları |
|
14) |
Dönem Projesi Sunumları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve İşletme mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık işletme mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
İşletme Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. |
|
5) |
İşletme Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yönetim ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
Etkin ve verimli yönetme ve/veya liderlik becerisi. |
|