DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV4629 | Medya Etiği | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜL ŞENER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Program bileşenleri bulunmamaktadır |
Dersin Amacı: | Medya Etiği dersi günümüzde dünyada medyanın gücünü ve medya ile etik ilişkilerine odaklanacaktır. Bu ders medya etiği hakkında, "etik nedir? toplumun siyasi ve toplumsal meseleleriyle medya etiği arasındaki bağlantılar nelerdir? medyanın etik davranması niçin gerekir? medya toplumda güven duygusu yaratmak ve daha etik karar verme süreçlerinin oluşturulması amaçlarıyla kamuya nasıl daha iyi hizmet edebilir?" türü sorular sormaktadır. Bu kapsamlı sorular, basılı, görsel-işitsel medya, reklamcılık ve halkla ilişkiler sektörlerine özel önem atfedilerek tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Etik konusundaki felsefi tartışmalara aşina olmak II. Medya ve iletişim konusunda çalışan akademisyenlerin etik konusuna nasıl yaklaştıklarını kavramak III. Ahlak ve etik arasındaki farkları anlamak IV. Medyada neyin etik olup neyin olmadığını tartışabilecek analitik araçları geliştirmek V. Medya çalışanlarının ne tür etik sorun ve ikilemlerle karşılaştıklarını ve bunları nasıl çözdüklerini anlamak VI. Türk medyasında karşılaşılan etik sorunlarını analiz etmek VII. Develop a sort of oath for media ethics that garners the majority of class’ approval |
Dersin her haftasında görsel-işitsel örnekler ve metin analizleriyle farklı kavramları ve farklı sektörleri ele alacak, etik standartların nasıl yükseltilebileceğini tartışacağız. Ulusal ve küresel örneklerde bu kavram ve sektörlere odaklanacağız. Derslerin ilk saatinde kavramlar aktarılacaktır. Derslerin ikinci saatinde ise öğrenciler tartışma grupları kurarak bunları daha ayrıntılı şekilde ele alacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
1) | Dersin ve kuralların sunumu | |
2) | Medya Etiğinde Temel Kavram ve Görüşler | Patterson ve Wilkins, 1. Bölüm |
3) | Enformasyon Etiği | Patterson ve Wilkins, 2. Bölüm |
4) | Reklamcılıkta Etik konuları (Dönem Projeleri için konu seçimi) | Patterson ve Wilkins, 3. Bölüm |
5) | Halkla İlişkilerde Etik Konuları (Dönem Projesi Konusuyla ilgili geri dönüş sağlanması) | Patterson ve Wilkins, 4. Bölüm |
6) | Mahremiyet Konuları (Dönem Projesi konusunda istişare) | Patterson ve Wilkins, 5. Bölüm |
7) | Nefret Söylemi | Patterson and Wilkins, 6. Bölüm |
8) | Çıkar Çatışması | Patterson ve Wilkins, 7. Bölüm |
9) | Fotoğraf ve Videoda Etik Konuları | Patterson ve Wilkins, 8. Bölüm |
10) | Sanal Dünyada Etik | Patterson ve Wilkins, 9. Bölüm |
11) | Sanat ve Eğlence Dünyasında Etik | Patterson ve Wilkins, 10. Bölüm |
12) | Dönem Projesi Sunumları | |
13) | Dönem Projesi Sunumları | |
14) | Dönem Projesi Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Philip Patterson & Lee Wilkins (2010). Media Ethics: Issues and Cases. New York: McGraw-Hill Ek Kitap/Supplementary Book: Bülent Çaplı & Hakan Tuncel (ed) (2010) Televizyon Haberciliğinde Etik, Ankara: Fersa. |
Diğer Kaynaklar: | Ders işlenirken eklenecek online kaynaklar - Online sources TBA during the class discussions. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 40 |
Seminer | 4 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 30 |
Sunum / Seminer | 5 | 20 |
Proje | 1 | 33 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |