ADV4629 Media EthicsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV4629 Medya Etiği Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜL ŞENER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Program bileşenleri bulunmamaktadır
Dersin Amacı: Medya Etiği dersi günümüzde dünyada medyanın gücünü ve medya ile etik ilişkilerine odaklanacaktır. Bu ders medya etiği hakkında, "etik nedir? toplumun siyasi ve toplumsal meseleleriyle medya etiği arasındaki bağlantılar nelerdir? medyanın etik davranması niçin gerekir? medya toplumda güven duygusu yaratmak ve daha etik karar verme süreçlerinin oluşturulması amaçlarıyla kamuya nasıl daha iyi hizmet edebilir?" türü sorular sormaktadır. Bu kapsamlı sorular, basılı, görsel-işitsel medya, reklamcılık ve halkla ilişkiler sektörlerine özel önem atfedilerek tartışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Etik konusundaki felsefi tartışmalara aşina olmak
II. Medya ve iletişim konusunda çalışan akademisyenlerin etik konusuna nasıl yaklaştıklarını kavramak
III. Ahlak ve etik arasındaki farkları anlamak
IV. Medyada neyin etik olup neyin olmadığını tartışabilecek analitik araçları geliştirmek
V. Medya çalışanlarının ne tür etik sorun ve ikilemlerle karşılaştıklarını ve bunları nasıl çözdüklerini anlamak
VI. Türk medyasında karşılaşılan etik sorunlarını analiz etmek
VII. Develop a sort of oath for media ethics that garners the majority of class’ approval

Dersin İçeriği

Dersin her haftasında görsel-işitsel örnekler ve metin analizleriyle farklı kavramları ve farklı sektörleri ele alacak, etik standartların nasıl yükseltilebileceğini tartışacağız. Ulusal ve küresel örneklerde bu kavram ve sektörlere odaklanacağız. Derslerin ilk saatinde kavramlar aktarılacaktır. Derslerin ikinci saatinde ise öğrenciler tartışma grupları kurarak bunları daha ayrıntılı şekilde ele alacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
1) Dersin ve kuralların sunumu
2) Medya Etiğinde Temel Kavram ve Görüşler Patterson ve Wilkins, 1. Bölüm
3) Enformasyon Etiği Patterson ve Wilkins, 2. Bölüm
4) Reklamcılıkta Etik konuları (Dönem Projeleri için konu seçimi) Patterson ve Wilkins, 3. Bölüm
5) Halkla İlişkilerde Etik Konuları (Dönem Projesi Konusuyla ilgili geri dönüş sağlanması) Patterson ve Wilkins, 4. Bölüm
6) Mahremiyet Konuları (Dönem Projesi konusunda istişare) Patterson ve Wilkins, 5. Bölüm
7) Nefret Söylemi Patterson and Wilkins, 6. Bölüm
8) Çıkar Çatışması Patterson ve Wilkins, 7. Bölüm
9) Fotoğraf ve Videoda Etik Konuları Patterson ve Wilkins, 8. Bölüm
10) Sanal Dünyada Etik Patterson ve Wilkins, 9. Bölüm
11) Sanat ve Eğlence Dünyasında Etik Patterson ve Wilkins, 10. Bölüm
12) Dönem Projesi Sunumları
13) Dönem Projesi Sunumları
14) Dönem Projesi Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Philip Patterson & Lee Wilkins (2010). Media Ethics: Issues and Cases. New York: McGraw-Hill

Ek Kitap/Supplementary Book: Bülent Çaplı & Hakan Tuncel (ed) (2010) Televizyon Haberciliğinde Etik, Ankara: Fersa.
Diğer Kaynaklar: Ders işlenirken eklenecek online kaynaklar - Online sources TBA during the class discussions.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 15 % 20
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 40
Seminer 4 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 30
Sunum / Seminer 5 20
Proje 1 33
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.