GEP1518 Genel Türk Tarihi`ne GirişBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1518 Genel Türk Tarihi`ne Giriş Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Bu dersin temeli, Asya'nın Avrupa bölgelerinde yaşayan İslam öncesi Türk toplumu ve onun siyasi, sosyal ve kültürel gelişimidir. Türk toplumunun siyasi sorunu, sosyal, kültürel ve ekonomik durum değerlendirmesi ve öğrenme, bu dersin temel amacının incelenmesini sağlar. Ayrıca, bu ders, kültür tarihimizi, siyasi tarihimizin sınırlarını neolitik dönemden M.Ö. 3. bin yılına ve Hun çağının sonuna kadar genişleterek, kültür ve medeniyet arasındaki ilişki ve medeniyetin doğuşunda etkili olan faktörler hakkında bilgi verdikten sonra Türk adı, ırkı ve vatanı konularını açıklayarak, kültür ve medeniyet arasındaki ilişkiyi ve medeniyetin doğuşunda etkili olan faktörleri teoriyle ve bu döneme ait Orta Asya ve Güney Sibirya'nın arkeolojik ve antropolojik verilerini Tarih disiplini içinde ele alarak incelemeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Dersin İçeriği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Türk Adı ve Orta Asya Coğrafyası'nın Kökeni Türkoloji ve Türk Tarihi Araştırmaları
3) Asya Hunları Asya Hunlarındaki Topluluklar Orta Asya'daki Asya Hunları dönemindeki diğer Türk boyları
4) Orta Asya'da Asya Hunlarından Sonraki Durum Gök Türk Hanlığı Tarihinin Önemi Birinci Gök Türk Hanlığı
5) Gök Türk Hanlığı'nda İnterregnum II. Gök Türk Hanlığı Gök Türkler ve Eski Türk Devlet Modeli
6) Uygur Kağanlığı Kuruluş ve Yıkılış
7) Vize
8) Kültür nedir? Medeniyet nedir? Kültür ve Medeniyet İlişkileri Medeniyetin Ortaya Çıkış Nedenleri
9) Türk Göçebelerinin Göçebelik ve Atlı Pastoral-Göçebe Bozkır Kültürünün Analizi Türk Kültüründe Sosyal Yapı / Türklerde Teşkilat
10) Edebi Kültür ve Sanat Türklerin Dini (Gök Tengri, Şamanizm, Maniheizm, Budizm, Yahudilik, Hristiyanlık, İslam)
11) Türk Coğrafyasında Şehir ve Kasaba Hayatı
12) Türk Törenleri, Toyları, Bayramları, Şenlikleri
13) İnsan ve Hakları, Türk Töresi
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3